بافت مو - شادلین بیوتی

مدل بافت مو

بافت مو یکی از آرایش های ساده ای است که بسیاری از خانم ها برای متفاوت به نظر رسیدن ظاهرشان می توانند به سراغ آن بروند. از گذشته تا به امروز، جزء روش های سریع و در عین حال زیبا برای آرایش مو بوده و در طی سال ها دچار تغییراتی شده است. برای بسیاری از خانم ها در هر سن و سالی که هستند حداقل یکبار پیش آمده است که بخواهند مو های خود را با حالتی ساده اما شیک، بیارایند. در چنین شرایطی بافت مو به کمک آنها می آید. بافت مو به نحوه پیچیده شدن و در هم گره خوردن مو ها گفته می شود که در نهایت ظاهری زیبا و متفاوت به موی افراد می بخشد. در گذشته برای برخی از تمدن ها بلند شدن موی زنان و برای برخی دیگر بلند بودن موی مردان بصورت رسم و عرف جامعه بوده است. جدای از اینکه برای هر تمدن و جامعه ای چه آنهایی که مردان موی خود را بلند می کردند و چه آنهایی که این رسم در بین زنان بود، آراستن مو همواره مورد توجه قرار داشته است. مدل بافت مو که امروزه اغلب با هدف زیبایی مورد استفاده قرار می گیرد، در گذشته هم به این هدف و هم با هدف محافظت از مو در برابر آسیب استفاده شده است.

امروزه و آنچه که مد روز نامیده می‌شود، مدل های نامرتب و به اصطلاح آزاد است که محبوبیت بیشتری نیز پیدا کرده اند. این مدل ها علاوه بر زیبایی و طبیعی نشان دادن چهره، راحت بوده و ضرر کمتری نیز به ساقه مو وارد می‌کنند. البته بهتر است بدانید که نوع بافت مو در فرهنگ های مختلف نظیر آفریقا، هند یا حتی در قسمت های مختلف ایران، متفاوت بوده است. همچنین شکل و نوع بافت آنها نیز برگرفته از همین فرهنگ می‌باشد.

نکات قابل توجه در بافت مو

توجه به برخی نکات در مورد بافت به شما کمک خواهد کرد تا بافت مناسب مو را در نظر بگیرید. برخی از این نکات شامل:

میزان تراکم مو: اینکه مشتری و یا حتی شما تا چه میزان موهای پرپشت یا کم پشتی دارید، از نکات مهم در بافت مو است. کسانی که دارای موهای پرپشت و ضخیمی هستند، اغلب می‌توان انواع بافت را برای آنها اجرا نمود. اما در مقابل کسانی که دارای موهای کم پشت و نازک هستند، باید در انتخاب نوع بافت کمی دقت کرد. نکته ای که در این مورد وجود دارد، این است که بهتر است قسمت های کم پشت به گونه ای بافته شود که در معرض دید قرار نگیرند.

میزان سلامت مو: از دیگر نکاتی که باید مورد توجه قرار گیرد، میزان سلامتی موهاست. در برخی موارد استفاده از رنگ ها و مواد شیمیایی موجب می‌شود تا کیفیت موها از بین برود. بنابراین بهتر است تا از بافت موهای طولانی مدت برای این افراد استفاده نشود. از طرفی بافت سفت و محکم نیز به این موها آسیب بیشتری وارد خواهد کرد.

میزان بلندی مو: بافت مو اغلب برای افرادی که موهای بلندی دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته به این معنا نیست که بر روی موهای کوتاه نمی‌توان از بافت استفاده کرد. (در ادامه به این مورد می‌پردازیم) علاوه بر آن، به اندازه مو توجه کرده و با توجه به آن نوع بافت مو را مشخص کنید.

فرم صورت: مهمترین نکته در بافت مو، توجه به شکل و فرم چهره است. هر صورتی نوع خاصی از بافت را می‌طلبد. برای مثال کسانی که صورت گردی دارند، بهتر است از مدل هایی استفاده کنند که روی چهره یا اطراف آن را تا حدی بپوشاند.

بافت مو - شادلین بیوتی

اگه میخوای ابرو های پر پشت داشته باشی کلیک کن : هاشور ابرو

انواع بافت مو

بافت مو می تواند توسط خود فرد یا افراد دیگری انجام شود. این کار به دو فاکتور وابسته است. فاکتور اول میزان مهارت خود شخص در بافت مو است. فاکتور دوم و مهمتر، نوع بافت مویی است که قرار است انجام شود. انواع بافت مو توسط زنان و مردانی که موهای بلندی دارند انجام می گردد. برخی از انواع بافت مو بسیار ساده هستند و توسط خود شخص به راحتی بافته می شوند. این مدل بافت موها که غالبا بافت های ساده هستند امروزه با تکنیک های دیگری ترکیب شده اند و بافت موهایی بسیار شیک و پیچیده را تشکیل می دهند. عموما انواع بافت مو پیچیده، باید توسط فرد دیگری که در غالب اوقات یک آرایشگر است بر روی موی افراد پیاده شود. بافت مو انواع بسیار زیاد و متنوعی دارد که در هر کشوری به چندین شکل مختلف انجام می گردد. برخی از این انواع بافت مو عبارتند از:

  • بافت مو فرانسوی یک طرفه و دو طرفه
  • بافت موی آفریقایی
  • بافت موی تیغ ماهی
  • بافت موی مدل تاجی
  • بافت مو مکزیکی
  • بافت مو با کاموا
  • بافت مو شنیونی
  • بافت هلندی
  • بافت کرلی
  • بافت حصیری
  • غیره

این ها تنها تعداد کمی از انواع بافت مو هستند که در موهای بلند و کوتاه قابل اجرا می باشند. در ادامه بطور مفصل به برخی از این انواع بافت مو می پردازیم.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

بافت مو کوتاه

استایل بافت مو کوتاه برخلاف تصور بسیار شیک و متفاوت است. اغلب خانوم ها امروزه علاقه بیشتری به مدل موی کوتاه دارند. از طرفی موی کوتاه، حالت و استایل های کمتری نسبت به موی بلند دارد، که موجب یکنواختی مدل موی آنها خواهد شد. اما با استفاده از بافت های مختلف می‌توان مانع از یکنواختی و یک شکل بودن موی کوتاه شد. برخی از این بافت ها شامل بافت مو تیغ ماهی، مجلسی، بافت جلوی سر، بافت مو به شکل شینیون هستند که می‌توان بر روی موی کوتاه نیز آنها را اجرا کرد. ساده ترین آنها به این شکل است که از وسط موهای خود را به دو قسمت تقسیم کرده و از قسمت جلو بخشی را جدا کرده و ببافید. به این ترتیب دو بافت خواهید داشت که می‌توانید با کش مو در پشت سر خود آنها را به یکدیگر ببندید.

مدل بافت مو دخترانه

یکی از اولین تجربه هایی که یک دختر با آن روبرو می شود بافتن موهایش است. این کار با اهداف مختلف و توسط مدل های مختلف بافت مو صورت می گیرد. دختر بچه ای که قصد دارد بازی کند ممکن است با ریختن موهایش در اطراف گردنش احساس راحتی نداشته باشد. در چنین موقعیتی ساده ترین مدل بافت مو دخترانه به کمک او می آید. از طرفی دیگر دختر بچه و یا دختر جوانی که به یک مهمانی جشن تولد یا عروسی دعوت است با بافتن موهای خود ظاهری شیک به خود می دهد.

اما این کار ممکن است به سادگی بافت موی ساده در خانه نباشد. مدل بافت مو دخترانه به بلند و کوتاهی مو بستگی دارد. برخی از انواع مدل بافت مو دخترانه فقط بر روی موهای بلند قابل اجرا است. به هر حال حتی کسانی که موی کوتاهی هم دارند به راحتی می توانند مدل بافت مو دخترانه متناسب با خود را پیدا کنند. مدل بافت مو دخترانه می تواند یک مدل فرانسوی باشد که موها را آزاد و رهاتر باقی می گذارد. و یا اینکه یک مدل موی آفریقایی باشد که به نوعی بافته شود که ظاهر بسیار جمع و جور به مو ببخشد. در بسیاری از مواقع برای مدل بافت مو دخترانه در بین مو ها اکسسوری های مختلفی نظیر گل طبیعی، سنجاق سر، انواع دستمال ها و نخ های مختلف و بسیاری موارد دیگر، استفاده می شود.

بافت مکزیکی در تهران

بافت مو و مدل های مختلفی که در کشورهای گوناگون استفاده می شود به نوعی نشانه هایی از فرهنگ آن کشور را در خود جای داده است. بافت مکزیکی که ما به آن بافت چهل گیس می گوییم یکی از بافت هایی است که در ابتدا در مکزیک ابداع شد. اما محبوبیت این مدل بافت مو روز به روز در بین خانم های کشورهای مختلف افزایش یافت. تا جایی که امروزه در کشورهای مختلف جهان از بافت مکزیکی برای آراستن مو استفاده می کنند. ابداع و نو آوری که در این مدل به وجود آمده است استفاده از موهای بیشتر در بین موی طبیعی افراد است. این کار ظاهری پر تر و زیباتر به بافت های ریز می دهد. بافت مکزیکی دارای گره های خاصی است که در زمان اجرای آن حتما باید مورد توجه قرار گیرد. بافتن بافت مکزیکی یا چهل گیس با استفاده از این گره های مخصوص ظاهری زیباتر و اصیل تر به بافت مو می بخشد.

آموزش بافت مو ساده در بلوار فردوس

بافت مو ساده برای بسیاری از خانم ها حسی همراه با نوستالوژی و یادآوری خاطرات کودکیشان را دارد. بافتن موهای بلند و زیبای دختر بچه ها با ساده ترین تکنیک و در منزل هم قابل انجام است. این مدل بافت مو برای تمامی سنین مناسب بوده و به مرتب کردن و آراستن موها در منزل خیلی کمک می کند. اگر شما هم بافت مو ساده را بلد نیستید و فکر می کنید این کار پیچیدگی های خاصی دارد، در ادامه ما را همراهی کنید. ما در اینجا بنا داریم به روشی بسیار آسان آموزش بافت مو ساده را انجام دهیم. اگر می خواهید بافت مو ساده را یاد بگیرید و به راحتی آن را برای آراستن موهای خود و یا دیگران استفاده کنید مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

  1. موها را شانه کنید تا تمام تارهای آن مرتب شده و از هم جدا شوند.
  2. موها را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.
  3. دسته موهای سمت راست را از روی دسته وسط رد کرده و آنها را روی دسته موهای سمت چپ قرار دهید.
  4. دسته ای از موها که در ابتدا وسط بودند و اکنون به سمت چپ رفته اند را از روی دسته موهای سمت راست عبور دهید.
  5. این کار را یعنی قرار دادن موهای سمت راست روی موهای سمت چپ و بلعکس آن را، تا رسیدن به انتهای موها ادامه دهید.
  6. تبریک می گوییم اکنون شما موفق به یادگیری و بافتن موها به روش ساده و با استفاده از آموزش بافت مو ساده شدید.

بافت جلو مو

بافت جلو مو یکی از روش های پرطرفدار در بین خانم های جوان و همچنین دختر بچه ها است. با بافت جلو مو می توان جلوه ای شیک به موهای بافته شده پشت سر داد. البته این کار برای افرادی هم که شال و روسری می اندازند نیز ایده آل است. زیرا با بافت جلو مو می توانند حالتی شیک و در عین حال مرتب به موهای جلو سر خود بدهند. بیشتر مدل هایی که برای بافتن کل موها استفاده می شوند را می توان برای بافت جلو مو هم استفاده کرد. اما در بین آنها چندین مدل بافت برای موهای جلو سر از طرفداران بیشتری برخوردار هستند. یکی از بافت های بسیار محبوب برای جلو سر، بافت آفریقایی است. این مدل بافت مو را می توان حتی برای چندین ماه هم حفظ کرد. مدل دیگری که خیلی از خانم ها به آن علاقه دارند، بافت موی حصیری است که از موهای جلو سر شروع شده و تا هر نقطه دلخواهی از موها ادامه می یابد. مدل های دیگری مثل بافت مو به روش تاجی هم می توانند مدل های جذابی برای آراستن موها در مراسمات و مجلس های مختلفی باشند.

آموزش بافت مو فرق وسط

برخی از ترند ها و مدل های مختلف در حوز های گوناگون مد و فشن بعد از مدت کوتاهی فراموش می شوند. این در حالی است که برخی از آنها تا سال های سال طرفدارن خود را حفظ می کنند و به مدلی ثابت تبدیل می شوند. فرق وسط مو یکی از همین مدل هاست. هیچ کس نمی تواند ادعا کند که این مدل مو در ابتدا از کجا ظهور پیدا کرده است. اما چیزی که مسلم است این است که در گذشته تا به امروز طرفداران زیادی در بین سنین مختلف اعم از خانم و آقا، به این مدل مو علاقمند هستند. در دوره های مختلفی، تکنیک های آراستن مو به مدل مو فرق وسط اضافه شده و زیبایی آن را بیش از پیش کرده است. یکی از این تکنیک ها بافت مو فرق وسط است. بافت های مختلفی با فرق مو قابل اجرا کردن هستند. آموزش فرق مو بافت وسط با یادگیری هر کدام از این بافت ها قابل انجام است. برای این کار کافی است که موهایتان را از فرق باز کنید و سپس هر مدل بافتی را که بلد هستید شروع کنید. بافت مو ساده، آفریقایی، حصیری، تیغ ماهی و غیره، با فرق وسط قابل بافتن هستند.

بافت مو با کاموا در تهران

به کار بردن اکسسوری های مختلف در بین موهای بافته شده، ظاهری بسیار شیک و جذاب به آنها می بخشد. از بین اکسسوری های مختلف مروارید، گل سرهای فلزی و سنجاق های جذاب به موهای بافت شده حالتی مجلسی و فانتزی می بخشند. یکی از اکسسوری هایی که برای داشتن تیپی اسپرت و کژوال با موهای بافته شده به کمک ما می آید، بافت مو با کاموا است. کامواهای رنگی و جذاب با ضخامت های مختلف می توانند یک بافت مو ساده را به مدل مویی جذاب و شیک تبدیل کنند. بافت مو با کاموا به راحتی در منزل و توسط خود فرد هم قابل انجام است. کافی است برای این کار در زمان بافتن مو چند تار کاموا را هم با موهایتان قاطی کرده و ببافید. از کاموا می توان حتی در مدل بافت موهایی نظیر بافت آفریقایی و مکزیکی هم استفاده کرد.

آموزش مدل بافت مو تیغ ماهی

مدل بافت مو تیغ ماهی به دلیل ظرافت خاصی که دارد هم می تواند در استایل های اسپرت و هم استایل های مجلسی استفاده گردد. به راستی که اسم این مدل مو برازنده آن است؛ زیرا بعد از بافتن مو با مدل تیغ ماهی، موی فرد با ظرافت خاصی و بسیار شبیه به تیغ ماهی، در هم پیچ و تاب می خورد. آموزش مدل بافت مو تیغ ماهی شاید یکی از آسان ترین آموزش های مربوط به مدل بافت مو باشد. در این مدل بافتن مو ابتدا موها را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم سپس از منتهی الیه هر کدام از بخش ها یک دسته نازک مو را جدا کرده و آن را به سمت دیگر و در دسته دیگر مو قرار می دهیم. بزرگ و یا کوچک بودن این دسته های مویی که هر بار جدا می شوند، میزان ظرافت مدل بافت مو تیغ ماهی را تعیین می کنند. بدون شک هرچه این دسته ها کمتر و ظریف تر باشند نتیجه حاصل هم ظریفتر از آب در می آید.

بافت مو-شادلین بیوتی

بافت مو یوتیوب

بافت مو بسته به اینکه چه میزان از سادگی و یا پیچیدگی را داشته باشد، توسط اشخاص مختلفی انجام می گردد. گاهی یک مدل بافت مو آنقدر پیچیده است که فقط یک فرد آموزش دیده و حرفه ای می تواند آن را ببافد. اما گاهی هم این کار به سادگی بافتن مو به روش بافت ساده و قدیمی است. با این وجود چه بافت مو آسان باشد و چه پیچیده، به راحتی می توان آموزش بافت مو یوتیوب را سرچ و از آن طریق بافت مورد نظر را یاد گرفت. بافت مو یوتیوب به قدری کلیپ ها و آموزش های متنوعی دارد که با هر بار سرچ و جست و جو از این طریق می توانید به دنیایی از کلیپ های آموزش بافت مو یوتیوب دست یابید.

دوره آموزش بافت مو در بلوار فردوس

آموزش بافت مو گاهی نیاز به گذراندن دوره های حرفه ای و تحت نظر اساتید این حوزه دارد. بدون شک برای این کار، منظور بافت مو ساده نیست. گاهی بافت مو به قدری پیچیده می شود که مهارت های خاص را می طلبد. اگر کسی آرایشگر باشد و در حرفه خود به یادگیری این مهارت نیاز داشته باشد و یا حتی اگر فردی عادی باشد، به راحتی می تواند با شرکت در دوره آموزش بافت مو به این هدف دست یابد. گذارندن چنین دوره هایی امکان فراگرفتن جدید ترین مدل ها و تکنیک ها را در حوزه آراستن و بافت مو به افراد می دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه آموزش بافت مو در تهران می توانید با همکاران ما در شادلین بیوتی در ارتباط باشید.

نکته پایانی

دنیای مد و فشن روز به روز به طرف استفاده از آرایش های طبیعی و نچرال و مدل موهایی ساده و شیک، پیش می رود. برای دستیابی به این هدف افراد گاهی به سراغ تکنیک های ساده ای مانند بافت مو می روند. در این شکل از آراستن موی افراد، تکنیک سادگی در کنار شیک بودن ناشی از پیچ و تاب های خاصی که به موها داده شده است، ظاهر فرد را منحصر به فرد جلوه می دهد. بیش از هر چیزی یک مدل مو بافته شده می تواند در جهت مرتب به نظر رسیدن موهای یک دختربچه و یا یک خانم، تاثیرگذار باشد. نکته قابل توجه در مورد بافت مو قابلیت استفاده از آن در مجالس متفاوت و گاهی متضاد است. بافت مو در یک مسابقه ورزشی همانقدر باعث آرامش فرد در جمع کردن موهایش می شود که همین تکنیک آراستن مو در زمان رفتن به یک جنش تولد، به کار می رود.

نمونه کار بافت مو

سوالات متداول بافت مو

بافت مو ساده چه مراحلی دارد؟

  1. موها را شانه کنید تا تمام تارهای آن مرتب شده و از هم جدا شوند.
  2. موها را به سه قسمت مساوی تقسیم کنید.
  3. دسته موهای سمت راست را از روی دسته وسط رد کرده و آنها را روی دسته موهای سمت چپ قرار دهید.
  4. دسته ای از موها که در ابتدا وسط بودند و اکنون به سمت چپ رفته اند را از روی دسته موهای سمت راست عبور دهید.
  5. این کار را یعنی قرار دادن موهای سمت راست روی موهای سمت چپ و بلعکس آن را، تا رسیدن به انتهای موها ادامه دهید.
  6. تبریک می گوییم اکنون شما موفق به یادگیری و بافتن موها به روش ساده و با استفاده از آموزش بافت مو ساده شدید.

روش انجام بافت مو تیغ ماهی به چه صورت است؟

در مدل بافت مو تیغ ماهی ابتدا موها را به دو قسمت مساوی تقسیم می کنیم سپس از منتهی الیه هر کدام از بخش ها یک دسته نازک مو را جدا کرده و آن را به سمت دیگر و در دسته دیگر مو قرار می دهیم. بزرگ و یا کوچک بودن این دسته های مویی که هر بار جدا می شوند، میزان ظرافت مدل بافت مو تیغ ماهی را تعیین می کنند.

چند مدل بافت مو وجود دارد؟

  • بافت مو فرانسوی یک طرفه و دو طرفه
  • بافت موی آفریقایی
  • بافت موی تیغ ماهی
  • بافت موی مدل تاجی
  • بافت مو مکزیکی
  • بافت مو با کاموا
  • بافت مو شنیونی
  • بافت هلندی
  • بافت کرلی
  • بافت حصیری
  • غیره
عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری