پدیکور - شادلین بیوتی

پدیکور چیست

آیا میدانستید کلمه پدیکور از دو کلمه لاتین (ped ) به معنای پا و کلمه (cure) به معنای مراقبت است؟ در واقع معنی لغوی پدیکور همان مراقبت از پاها و مانیکور هم به معنای مراقبت از دست هاست ؟حال این سوال مطرح است که ما تا چه اندازه به سلامت پا  های خود که در واقع همان قلب دوم ماست و دست هایمان اهمیت میدهیم؟تا به حال با این سوال مواجه شده بودید که برای سلامت  دست و پاهای خود چه کار هایی انجام دادید؟

فایل صوتی این متن

پدیکور، از جمله روش های رسیدگی و درمانی پا است که باعث زیبایی و نرمی آنها شده و خستگی را از تن شما بیرون خواهد کرد. پدیکور در واقع یک روش درمانی و بهداشتی برای سلامت پاهای شماست،یک روش درمانی ساده که با خیساندن پاهای شما در اب ولرم،ماساژ کف پاهای شما با یک سنگ پای  مخصوص ،گرفتن و مرتب کردن ناخن های پا، استفاده از لوسیون و روغن های مخصوص که باعث ایجاد رطوبت و لطافت است میباشد.برای خانم های محترم در صورت تمایل از لاک ناخن برای زیبا نشان دادن و جلوه دادن به ناخن ها استفاده میشود. همه ما ساعت های زیادی از شبانه روز را بر روی پاهای خود ایستاده ایم و حتی خیلی از ما  به دلیل کار خارج از منزل ساعت های زیادی پای خود را درون کفش هایمان محبوس کرده ایم.تا به حال به این فکر کرده اید که رطوبت ایجاد شده توسط تعریق پاها در ساعات طولانی از روز درون کفش های ما میتواند موجب بروز چه مشکلاتی شود؟ بله احتمال  بروز عفونت های قارچی در سطح پوست پا و همچنین زیر ناخن ها در این شرایط وجود دارد.

پدیکور - شادلین بیوتی
پدیکور - شادلین بیوتی

با این تفاسیر، در سالن های پدیکور پا چه می‌گذرد؟

  • در سالن ها ابتدا با آب گرم پاها را خیس می‌کنند تا باعث نرم شدن و شل شدن پوست و ناخن پاها شوند. معمولا سولفات دومنیزی در آب ریخته می‌شود تا به رفع آلودگی و سلول های مرده پوست کمک کنند.
  • از اسکراپ پا برای از بین بردن پینه و پوست خشک و پوسته پوسته پا، معمولا سوهان پا یا ابزار دیگر انجام می‌شود.
  • مرطوب کننده های مناسب پا استفاده شده و با استفاده از آنها به خوبی ماساژ می‌دهند تا به جریان خون بهتر کمک کنند.
  • درمان کوتیکول ناخن که شامل عقب رانده شدن کوتیکول ها که معمولا با استفاده از انبر انجام می‌شود. همچنین استفاده از روغن تغذیه کننده کوتیکول است تا موجب نرمی و تقویت آنها شود.

لاک زدن نیز از دیگر مراحلی است که در سالن ها برای پدیکور انجام می‌گیرد و کاملا اختیاری است.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

خدمات پدیکور در تهران

اکثریت مردم سرویس پدیکور و مانیکور  را یک سرویس لوکس میدانند در حالی که اگر از جنبه ی بهداشت سلامت خودتان به آن نگاه کنید  نه تنها باعث عذاب وجدان نمیشود بلکه باعث احساس خوشایند در شما خواهد شد،  ما در سالن زیبایی شادلین با ایجاد محیطی آرام و منحصر به فرد و بکار گیری افرادی متخصص در تلاشیم که به شما  این حس رضاییت از خود را هدیه بدهیم.

پدیکور چه حسی دارد؟

اگر قبلا پدیکور انجام نداده اید و هیچ تجربه ای در مورد پدیکور ندارید؛ بهتر است بدانید برای هر فردی تجربه ای متفاوت است. برخی آن را آرامش بخش توصیف می‌کنند، برخی دیگر از احساس عجیب و غلغلک. اما، اینکه واقعا پدیکور واقعا چه حسی دارد؟ باید بگوییم:

خوش آمد گویی: متخصصان و کارکنان سالن همواره به گرمی و با لبخند از شما استقبال می‌کنند. در واقع مجموعه شادلین بیش از یک دهه است که در زمینه زیبایی بانوان مشغول به فعالیت بوده و همواره کیفیت و رضایت را سرلوحه کار خود قرار داده است. بنابراین با خیال راحت می‌توانید به این مجموعه جهت انجام پدیکور مراجعه کنید.

احساس آرامش: هنگامی که پای خود را در حمام آب گرم فرو می‌برید (اولین قدم برای انجام هر پدیکور)، به احتمال زیاد احساس آرامش فوق العاده ای خواهید داشت. همه استرس و نگرانی های شما احتمالا از پای شما خارج شده و شما را تقریبا خواب آلود می‌کند.

قلقلک پا: بگذارید بپذیریم، مهم نیست که در پدیکور وقتی افراد پای شما را لمس می‌کنند تا چه حدی می‌توانید خونسردی خود را حفظ کنید. باید بدانید که پوست مرده و پینه هایی که با سنگ پا یا ساق پا پاک شده اند، کمی قلقلک خواهد داشت. احساس خوبیه البته اما باید گفت تقریبا همیشگی است.

تردید داشتن: ممکن است زمانی که در پدیکور اقدام به برداشتن و عقب کشیدن فولیکول های ناخن می‌کنند، بخواهید پای خود را عقب بکشید. ممکن است این کار مقدار کمی درد داشته باشد؛ اما تردید نکنید. مطمئن باشید فردی که پدیکور شما را در مجموعه ما برعهده گرفته از افراد باتجربه و متخصص است. به خاطر داشته باشید که نتیجه نهایی اکنون کاملا ارزش ناراحتی عجیب و غریب را خواهد داشت.

اگه میخوای ناخن های شیک داشته باشی کلیک کن: کاشت ناخن

مزایای و معایب سرویس پدیکور چیست

هر کسی برای زیبا به نظر رسیدن معیار  های شخصی خاص خودش را دارد در این میان پدیکور و مانیکور هم میتواند نقش به سزایی برای زیبا به نظر رسیدن  ایفا کند.شاید شما تا به حال تجربه ی استفاده از سرویس پدیکور و مانیکور را نداشته باشید ما اینجاییم تا از مزایای این سرویس صحبتی کرده و در این ایجاد آگاهی سهمی داشته باشیم.

پدیکور جریان و گردش خون شما را افزایش میدهد. ماساژ و ریلکس کردن دست و پا موجب افزایش گردش خون در رگ هاست و در واقع میتوان گفت این روش میتواند یک درمان عالی برای افزایش جریان خون و همچنین موجب از بین رفتن تنش در ماهیچه شود و چه بسا  این مساله یکی از دلایل اصلی  محبوبیت پدیکور و مانیکور است.

باعث افزایش سلامتی ناخن ها میباشد

روزانه دست ها و پاه های ما در معرض آلودگی های محیطی بسیاری قرار دارند بنابراین استفاده از سرویس پدیکور  میتواند یک گزینه ایده آل برای از بین بردن الودگی ها از سطح دست و پا و از بین بردن سلول های مرده ی پوست باشد. گرفتن ناخن ها و تمیز کردن آنها میتواند از بروز ایجاد عفونت های قارچی در زیر ناخن ها جلوگیری کند و همچنین مشکلات ناشی از بروز بوی بد پا را تا حدودی کاهش دهد .گرفتن منظم ناخن های پا و رسیدگی به آن یکی از دلایل اصلی افزایش رشد و استحکام آن است.

موجب کاهش استرس خواهد بود

طبق تحقیقات و مطالعات سرویس سلامت همگانی در اروپا گفته شده که یک پدیکور خوب میتواند آرامش بخش باشد.ماساژ بدن یکی از بارزترین روش ها برای جوانسازی و استراحت اعصاب بدن میباشد و گاهی اوقات تنها با یک ماساژ مناسب و حرفه ای خستگی های ناشی از ساعت ها و هفته ها فعالیت روزانه را با ساده ترین و در عین حال اثر بخش ترین راه از خودتان دفع کنید. مانیکور و پدیکور یک روش عالی برای جوانسازی پوست است.بعضی از ما ها عادت به جویدن پوست های کنار ناخن داریم که این در نهایت موجب خشکی نواحی اطراف ناخن خواهد شد.در سالن زیبایی شادلین بارائه بهترین مواد و ماسک ها و کوکتل پدیکور میتوانیم این زیبایی را برای شما به ارمغان اوریم.ما این حس رضایت و لبخند را به شما هدیه میدهیم .

باعث لطافت دست ها و پا های شما خواهد بود

برای کسانی که با مشکل خشکی دست و پا در زمستان مواجه هستند این روش میتواند یک راه درمانی مناسب برای داشتن دست و پا های لطیف در طول زمستان باشد. پدیکور در واقع قرار دادن پاهای شما در یک آب تقریبا گرم و بعد ماساژ پاها به وسیله روغن ها ی وِیژه و همچنین لوسیون هاست این کار در نهایت موجب ایجاد یک رطوبت سراسری در تمامی نقاط پا میباشد .سعی کنید کوتیکول های ناخن  ها را تا حد امکان مرطوب نگه دارید این عمل از رشد ناخن ها در پشت یا انتهای شکاف جلوگیری میکند.روغن مخصوص کوتیکول ناخن ها و پوست اطراف ناخن را هیدراته (آبرسانی)  و سالم نگه میدارد. موارد مورد استفاده در سالن ها ممکن متفاوت باشد و یه طور کلی میتوان گفت پدیکور به چند روش انجام پذیر است بعضی از سالن ها تنها از ماسک های آبرسان استفاده میکنند این در حالی است که در سالن زیبایی ما کلیه این خدمات با استفاده از کوکتل ها ،لوسیون ها،روغن های مخصوص و حتی پارافین و ماساژ به شما مشتری عزیز که به دنبال زیبایی و سلامت بهداشت خودتان هستید ارائه خواهد شد.

اگه میخوای نمونه کارهای آرایش عروس شادلین بیوتی رو ببینی کلیک کن: آرایش عروس

انواع مختلف پدیکور

  • پدیکور با موم پارافین:

در این روش موم حرارت داده شده را بر روی ناخن ها و سطح پوست قرار داده و با این کار سعی بر این داریم که رطوبت را به طور یکسان در تمامی نقاط سطح پوست ایجاد کرده و سطح پوستتان را نرم نگه داریم.

  • پدیکور فرانسوی :

در این روش گوشت های اضافی کنار ناخن و پا را به وسیله ابزار مخصوص آن گرفته و سپس به وسیله لاک ناخن مخصوص و مستحکم پدیکور میکنیم.

  • پدیکور ژل:

که به وسیله یک ژل مخصوص و دستگاه uv پاها را درخشان و نرم میکنیم.

  • پدیکور کوکتل:

کوکتل پدیکور که با قرار دادن ان در آب که باعث پراکنده و خوشبو شدن میشود به دلیل وجود  مواد کره ای مخصوص و حالت روغنی باعث ملایم و نرم شدن پوست پا میشوند. این کوکتل پدیکور دارای خواص بسیار زیادی نظیر کوچک کردن منافذ عمیق پوست و ایجاد تعادل بین تولید چربی و خنثی کردن باکتری ها،باعث آبرسانی قوی ،رطوبت زایی،ضدالتهابی برای تسکین پوست و از بین بردن جوش و سوزش،لایه برداری و سم زدایی و ضد عفونی کننده برای از بین بردن میکروب و قارچ های پا و همچنین درمان ترک کف پاها بسیار مناسب است.

نکات مهم درباره پدیکور

    • فایل های مخصوص قرار دادن پاها
    • ریموور پینه ها و ترک های پا
    • ابزار مخصوص کندن کوتیکول های اطراف ناخن
    • اسکرلب های مخصوص پا
    • لوسیون
    • روغن های مخصوص
    • کوکتل های مخصوص
    • بافر های مخصوص ناخن

نمونه کار پدیکور

سوالات متداول پدیکور

پدیکور چیست؟

کلمه پدیکور از دو کلمه لاتین (ped ) به معنای پا و کلمه (cure) به معنای مراقبت تشکیل شده است که در واقع معنی لغوی پدیکور همان مراقبت از پاها می باشد

مزایای و معایب سرویس پدیکور چیست؟

جریان و گردش خون شما را افزایش میدهد-باعث افزایش سلامتی ناخن ها میباشد-موجب کاهش استرس خواهد بود-باعث لطافت دست ها و پا های شما خواهد بود

پدیکور با موم پارافین چیست؟

در این روش موم حرارت داده شده را بر روی ناخن ها و سطح پوست قرار داده و با این کار سعی بر این داریم که رطوبت را به طور یکسان در تمامی نقاط سطح پوست ایجاد کرده و سطح پوستتان را نرم نگه داریم.

عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری