میکاپ اروپایی

میکاپ اروپایی - شادلین بیوتی

میکاپ اروپایی

میکاپ اروپایی از پرطرفدارترین سبک ها برای داشتن چهره ای زیبا و طبیعی می باشد و مورد توجه داختران جوان قرار گرفته است. در این سبک آرایش صورت تمرکز بر ساده و طبیعی بودن میکاپ بوده و به همین دلیل رنگ های تیره و زننده در آن هیچ کاربردی ندارند. برای آشنایی با ویژگی های میکاپ اروپایی، تفاوت های آن با سایر سبک ها و همچنین مدل های و ترفندهای پرطرفدار آن برای آرایش عروس و دخترانه در ادامه با شادلین بیوتی همراه باشید.

میکاپ اروپایی چیست؟

خانم ها و دختران جوان همیشه علاقه زیادی به زیباتر شدن چهره طبیعی خود دارند و به همین دلیل با مدل ها و سبک های مختلف چهره خود را آرایش می کنند. میکاپ اروپایی یا همان آرایش صورت لایت یکی از گزینه های بسیار پرطرفدار می باشد که در آن حداکثر ۳ رنگ روشن استفاده میشود. به طوریکه در آرایش لایت و اروپایی خبری از رژ لب های قرمز و جیغ و سایه های طلایی و براق نیست. در عوض رنگ های ملیح و گرم جایگزین شده و به همین دلیل چهره غیر طبیعی نخواهد شد.

میکاپ اروپایی - شادلین بیوتی
میکاپ اروپایی - شادلین بیوتی

ویژگی های میکاپ اروپایی

به دلیل تنوع بسیار زیاد در سبک های آرایش صورت، ابهاماتی برای اغلب خانم ها وجود دارد و این سوال بوجود می آید که میکاپ اروپایی چه ویژگی هایی دارد؟ از مهم ترین ویژگی هایی که می توان آرایش لایت را از سایر سبک ها تشخیص داد عبارتند از:

  • خط چشم های پهن و کشیده در آرایش اروپایی کاربرد ندارد. به جای آن از خط چشم های بسیار ظریف و کوتاه تا نقطه خروجی پلک استفاده میشود.
  • به جای سایه های طلایی و نقره ای براق، از رنگ های بسیار ملیح برای پشت پلک ها استفاده میشود.
  • مرزبندی در میکاپ اروپایی معنا ندارد. به طوریکه در پلک نباید هیچ مرزی بین رنگ های مختلف سایه ها وجود داشته باشد و همه چیز باید در هم محو شوند.
  • رژگونه های پر رنگ و تیره با رنگ های ملیح از قبیل هلویی و صورتی روشن جایگزین می شوند
  • به جای رژ لب های تیره و زننده، از رنگ های ملیح از قبیل صورتی و گلبهی استفاده میشود
  • خط لب در میکاپ لایت تا حد امکان استفاده نمیشود. در صورت لزوم خط لب باید تفاوت بسیار کمی با رژ داشته باشد تا مرز بین آنها ایجاد نشود.
  • ریمل و فر مژه زیاد که باعث افراط در آرایش چشم ها میشوند در میکاپ اروپایی استفاده نمیشود. تا حد امکان باید ریمل به مقدار کم استفاده شود تا چشم و مژه ها طبیعی جلوه کنند.
  • در حالت کلی می توان گفت، مهم ترین ویژگی میکاپ اروپایی و لایت، ساده بودن آن است. به طوریکه چهره کاملا طبیعی و البته جذاب و سر زنده نشان داده میشود.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

ترفند های میکاپ اروپایی

اگر از جمله افرادی هستید که ترجیح می دهید چهره ای جذاب و طبیعی داشته باشید، کافیست آرایش لایت را انتخاب کنید. در این سبک آرایش باید مهارت بالایی در اجرای هر بخش از میکاپ داشته باشید تا تناسب به خوبی برقرار شود. چون در میکاپ اروپایی تناسب و همخوانی میان چشم و ابرو و لب و گونه ها و غیره اهمیت داشته و رنگ های به کار رفته در هر یک نباید متضاد هم باشند. چند ترفند کاربردی برای اینکه بتوانید چهره ای بسیار زیبا با آرایش لایت داشته باشید را در ادامه ارائه می دهیم:

  • به سلامت پوست اهمیت دهید: یکی از مهم ترین کارهایی که برای اجرای یک میکاپ حرفه ای اروپایی نیاز دارید، پوست سالم است. اما اگر روی پوسستان لک و کک و مک وجود دارد، حتما ابتدا با کانسیلر روی آن را بپوشانید. هر اندازه پوست صاف و بدون لک باشد، زیبایی میکاپ جلوه بهتری خواهد داشت.
  • سه رنگ را انتخاب کنید: توجه داشته باشید که در میکاپ لایت تنوع رنگی بسیار کم است و تضاد در چهره نباید مشاهده شود. در نتیجه پیشنهاد می کنیم سه رنگ ملیح از قبیل صورتی، هلویی و برنزی را انتخاب و برای رژ، سایه و رژگونه استفاده کنید.
  • محو کردن را جدی بگیرید: حتی اگر ترجیح می دهید از چند رنگ برای سایه استفاده کنید، حتما باید بدرستی در هم محو شوند. به طوریکه هیچگونه مرزی بین آنها بوجود نیاید. این موضوع در استفاده از رژ گونه نیز وجود دارد و نباید شکستگی و مرز روی چهره مشاهده شود.
  • مژه ها را طبیعی آرایش کنید: افرادی که مژه های کوتاه و کم حجم دارند، بهتر است ابتدا از روش های کاشت مژه از قبیل والیوم یا لمینت مژه این نقص را برطرف کنند. حتما دقت کنید که قد مژه ها بیش از اندازه بلند نباشد. سپس با خط چشم بسیار ظریف و کوتاه بدون کشیدگی می توانید چشم ها را جذاب و زیبا جلوه دهید.
  • ابروها نیز در میکاپ اروپایی باید کاملا طبیعی باشند. یعنی بیش از اندازه نباید ابروها را باریک کنید. علاوه براین، رنگی که برای ابرو انتخاب می کنید نیز باید کاملا مشابه با رنگ طبیعی ابروهایتان باشد.

تفاوت میکاپ اروپایی با دیگر میکاپ ها

دنیای مد و زیبایی دارای تغییر و تحول زیادی بوده و سبک های مختلفی بر اساس فرهنگ های گوناگون در آن بوجود آمده است. هر یک از این سبک ها از نظر نوع رنگ ها و شیوه آرایش با هم تفاوت داشته و البته طرفداران خاص خودشان را جذب کرده اند. به عنوان مثال، میکاپ اروپایی با سایر مدل های آرایش تفاوت های چشمگیری دارد که عبارتند از:

تفاوت میکاپ اروپایی و عربی

این دو سبک آرایش در دو نقطه مقابل هم قرار گرفته اند و تفاوت های زیادی با هم دارند. به عنوان مثال، در سبک عربی از خط چشم های کشیده و بلند و سایه های تیره و ادامه دار تا زیر ابرو استفاده میشود که در آرایش لایت کاربرد ندارند. علاوه براین، در آرایش اروپایی رنگ های زننده کاربرد نداشته اما در آرایش خلیجی برای سایه و رژ گونه و رژ لب بیشتر به سمت رنگ های تیره گرایش وجود دارد. بر همین اساس می توان گفت، مهم ترین تفاوت میکاپ اروپایی با عربی در طبیعی بودن آن است. آرایش های لایت چهره را طبیعی و زیبا نشان می دهند اما در عربی صورت و مخصوصا چشم ها غیر طبیعی هستند.

تفاوت میکاپ اروپایی با هندی

سبک دیگری از آرایش هندی می باشد که تا حد زیادی به هندی و خلیجی شباهت دارد. در این سبک از رژ لب های بسیار تیره در کنار آرایش چشم غلیظ استفاده میشود. مهم ترین تفاوت آرایش اروپایی با هندی در استفاده از رنگ های تیره و آرایش های غلیظ و چهره غیر طبیعی است.

تفاوت آرایش اروپایی با اسموکی نیز در رنگ های به کار رفته در سایه می باشد. در مدل های اسموکی که به مدل های کلاسیک هالیوودی نیز معروف هستند، سایه های مشکی و خاکستری استفاده شده و در حالت کلی غلظت آرایش چشم ها زیاد است. اما برای آرایش لب و رژگونه ها مانند سبک های اروپایی از رنگ های روشن مانند صورتی استفاده میشود.

تاثیر میکاپ اروپایی بر روی چهره

یکی از مهم ترین دلایلی که اغلب دختران جوان و خانم ها برای آرایش به سبک های لایت و اروپایی گرایش پیدا می کنند، تاثیر فوق العاده آن بر چهره است. در این سبک چهره بسیار طبیعی جلوه می کند و حتی تشخیص میکاپ از فاصله زیاد سخت است. در نتیجه می توان از میکاپ های اروپایی برای محیط های عمومی نیز استفاده کرد. علاوه براین، به دلیل عدم اغراق در میکاپ، سن نیز کمتر بنظر میرسد. استفاده از آرایش های غلیظ و افراطی باعث میشود سن فرد بیشتر از واقعیت بنظر برسد. لذا پیشنهاد می کنیم خانم های میانسال و دختران جوان تا حد امکان از این سبک ها استفاده کنند. البته توجه داشته باشید که برای چهره های شرقی که پف پلک بالایی آنها زیاد بوده و چشم ها ریز هستند، آرایش اروپایی باید کشیده و درشت تر دیده شدن چشم نمیشود. چون در این سبک خط چشم کوتاه استفاده میشود.

میکاپ اروپایی ساده

برای اینکه بتوانید میکاپ اروپایی ساده را اجرا کنید، کافیست مراحل زیر را با دقت انجام دهید:

  • ابتدا پوست را کاملا آبرسانی کنید تا شادابی خود را حفظ کند. پوست های مرطوب مواد آرایشی را بهتر جذب می کنند.
  • علاوه بر مرطوب کننده، یک لایه پرایمر برای صاف و یکدست شدن پوست استفاده کنید.
  • برای اطراف لب ها و همچنین زیر چشم اگر تیرگی وجود دارد، از کانسیلر می توانید استفاده کنید. این مرحله نیاز به دقت بالایی دارد و نباید بیش از اندازه و غیر طبیعی رنگ پوست تغییر کند.
  • موهای اضافه اطراف ابرو را بچینید و با برس به آنها حالت دهید. اگر ابروهای نامتقارن با تراکم موی کم دارید، می توانید از مداد ابرو به مقدار کم استفاده کنید. البته بهتر است ابروهای ناقص را با فیبروز ابرو زیبا و طبیعی کنید و شک نکنید که با میکاپ اروپایی کاملا تناسب دارد.
  • در مرحله بعد سایه را باید با دقت کامل روی پلک اجرا کنید. رنگ های ملیح و کمی گرم بهترین گزینه می باشند. از گوشه داخلی پلک بالا سایه را از روشن به تیره پخش و محو کنید. هر اندازه رنگ های سایه بهتر در هم محو شده باشند، به همان اندازه زیبایی چشم ها جذاب و گیراتر خواهد بود.
  • سپس خط چشم بسیار ظریف و باریک از گوشه داخلی چشم تا انتهای آن بکشید. به هیچ عنوان در این سبک نباید خط چشم از پلک بالایی بیرون زده شود.
  • برای زیباتر شدن مژه ها می توانید ابتدا با فر مژه کمی آنها را حالت دهید. سپس با ریمل کم مژه ها را پر حجم و تیره نشان دهید. استفاده از ریمل زیاد در آرایش اروپایی و لایت به هیچ عنوان توصیه نمیشود.
  • با رژ گونه هلویی یا صورتی می توانید کمی گونه ها را برجسته تر کنید. برای اجرای رژگونه ابتدا لبخند بزنید و برجستگی گونه ها را با برس و رنگ مورد نظر رنگ کنید. رنگ روشن و نزدیک به پوست باعث میشود مرز بین گونه ها و اطراف آن ایجاد نشده و چهره طبیعی باشد.
  • برای آرایش لب ها می توانید از رنگ های روشن و ملیح مانند صورتی استفاده کنید. البته مداد یک درجه تیره تر از رنگ رژ را برای خط لب انتخاب کنید. بدون هیچگونه تغییر در اندازه و فرم لب ها، با خط لب کمی اطراف را تیره کنید. سپس رژ لب بزنید و در صورت تمایل می توانید از برق لب نیز برای جذابیت بیشتر استفاده کنید.

نمونه کار میکاپ اروپایی

سوالات متداول میکاپ اروپایی

میکاپ اروپایی یا همان آرایش صورت لایت یکی از گزینه های بسیار پرطرفدار می باشد که در آن حداکثر ۳ رنگ روشن استفاده میشود. به طوریکه در آرایش لایت و اروپایی خبری از رژ لب های قرمز و جیغ و سایه های طلایی و براق نیست. در عوض رنگ های ملیح و گرم جایگزین شده و به همین دلیل چهره غیر طبیعی نخواهد شد.

دنیای مد و زیبایی دارای تغییر و تحول زیادی بوده و سبک های مختلفی بر اساس فرهنگ های گوناگون در آن بوجود آمده است. هر یک از این سبک ها از نظر نوع رنگ ها و شیوه آرایش با هم تفاوت داشته و البته طرفداران خاص خودشان را جذب کرده اند. به عنوان مثال، میکاپ اروپایی با سایر مدل های آرایش تفاوت های چشمگیری دارد و سادگی خاص خود را دارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری