آمبره - شادلین بیوتی

رنگ مو آمبره چیست؟

داشتن موهایی سالم، پر پشت و خوش رنگ از علایق بسیاری از خانم ها و آقایان به شمار می آید. این علاقه به طور ذاتی در بسیاری از انسان ها دیده می شود. شاید دلیل این امر در کنار داشتن مزایای زیبایی موهای جذاب، در سالم به نظر رسیدن ما نیز نقش داشته باشد. به هر حال همین مساله باعث به وجود آمدن تکنیک ها و روش های مختلفی برای رسیدن به این هدف شده است. یکی از تکنیک هایی که از دیرباز افراد مختلف مورد استفاده قرار داده اند، رنگ کردن مو است. سفید شدن مو در اثر افزایش سن و یا دلایل پزشکی، خود موجب همه گیری تغییر در زنگ موی طبیعی افراد شده است. اگر بخواهیم جانب انصاف را هم داشته باشیم، به راستی داشتن موهایی خوشرنگ یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی ظاهر ما به شمار می آید. سیر تحول رنگ کردن مو از حنا گذاشتن آن در گذشته های خیلی دور تا جدیدترین تکنیک های روز نظیر رنگ مو آمبره، بر همین واقعیت استوار است.

فایل صوتی این متن

آمبره را شاید بتوان به جرات یکی از زیباترین تکنیک های رنگ کردن مو در طول چندین سال تحول این حوزه به شمار آورد. با توجه به تکنیک های مختلف و متنوعی که امروزه برای رنگ کردن موها وجود دارد؛ به شما پیشنهاد می‌کنیم تا اطلاعات لازم و کافی را در مورد هر یک از این روش ها کسب کنید. با استفاده از این شیوه و آگاهی کامل، آنچه که مد نظر دارید را به دست خواهید آورد و بعضا از آسیب های شدید به مو جلوگیری خواهد شد. همان طور که گفته شد، آمبره نیز یکی از روش هایی است که این روزها اغلب بانوان برای رنگ کردن موهای خود انتخاب می‌کنند.

رنگ مو آمبره بر این اصل استوار است که ریشه موها تا چندین سانتی متر به رنگ تیره بوده و ساقه موها رنگی روشن تر از ریشه آنها دارد.در کل موهای شما دارای دو رنگ خواهد بود که یک قسمت آن تیره و قسمت دیگر آن روشن تر است. این رنگ مو جذاب با استفاده از دکلره کردن مو قابل انجام است. به همین دلیل باید انتخاب سالن مناسب را برای انجام این کار در اولویت قرار داد. زیرا دکلره کردن مو توسط فردی غیر ماهر می تواند به قیمت نابودی موهای شما تمام شود. رنگ مو آمبره در چندین سال اخیر در بین افراد مشهور و عادی محبوبیت بسیار زیادی را کسب کرده است. این روش رنگ کردن مو مزایای فراوانی دارد که آن را به یک روش پر طرفدار تبدیل کرده است. افراد پس از رنگ کردن موی خود همواره نگران رشد ریشه مو هستند. در این روش به دلیل تیره بودن ریشه مو این نگرانی کاملا رفع شده است. از دیگر مزایای این روش می توان به پرپشت جلوه دادن موها به دلیل روشن بودن ساقه آنها، عدم آسیب به ریشه مو، نیاز به مراقبت کمتر نسبت به سایر روش های رنگ کردن مو و در نهایت جلوی زیبای دو رنگ موی مختلف در کنار یکدیگر اشاره کرد.

۴ نکته در مورد آمبره مو

بهتر است با برخی نکات آشنا شوید تا بهترین انتخاب را برای آمبره مو داشته باشید. این نکات شامل موارد زیر می‌باشد:

  • اولین موردی که باید در خصوص رنگ مو بدانید، رنگ پوست است. اینکه رنگ پوست شما با آمبره انتخابی هماهنگی دارد؛ مهمترین نکته می‌باشد. بهتر است صرفا از عکس و رنگ موهای دیگران این انتخاب را نکنید و به رنگ موی خود نیز توجه داشته باشید.
  • علاوه بر رنگ پوست، نکته مهم دیگر رنگ چشم است. رنگ چشم تاثیر زیادی در زیبایی و جلوه رنگ مو خواهد داشت. بنابراین به این مورد نیز دقت لازم را داشته باشید. برای مثال اغلب افرادی که دارای رنگ چشم روشن هستند، می‌توانند از آمبره های روشن استفاده کنند.
  • بهتر است رنگ هایی که انتخاب می‌کنید، به رنگ موی پایه خود نزدیک باشند. اغلب رنگ هایی که استفاده می‌شوند و طرفداران زیادی نیز دارند، شامل: رنگ های قهوه ای تیره یا قهوه ای روشن، قهوه ای مایل به قرمز و یا برای موهای روشن رنگ موی بلوند هستند.
  • رنگ موی آمبره بیشتر از دو درجه روشن تر نباشد.

آمبره دودی

آمبره همان تکنیک رنگ مویی است که در بدو ورود به یک سالن رنگ مو، دل هر بیننده ای را می برد. نتیجه دلخواه این روش دلربای رنگ کردن مو، کاملا مرتبط با تکنیک ترکیب رنگ مو است. اگر برای اولین بار است که تصمیم به انجام رنگ مو آمبره دارید و یا می خواهید رنگ مویی متفاوت از آنچه که تاکنون داشته اید تجربه کنید، بهتر است نگاهی به آمبره دودی داشته باشید. ترکیب کردن رنگ دودی که رنگی سرد و خنثی است، با بسیاری از رنگ موهای دیگر همواره نتیجه ای بسیار شیک و ایده آل به همراه دارد. رنگ مو دودی بر روی ساقه مو تناژی مابین رنگ های نقره ای، آبی و زیتونی دارد. به همین دلیل ترکیب آن با رنگ های تیره و گرم مانند مشکی و قهوه ای که پایه رنگ موی طبیعی بسیاری از ایرانیان است، جلوه گری دلفریبی به همراه دارد. آمبره دودی در سال ۲۰۲۰ در بین چهره های سرشناس و سلبریتی های خارجی نیز طرفداران زیادی را مجذوب خود کرده بود. با نگاهی به فرش قرمز های این سال می توان به واقعیت این ادعا پی ببرید.



آمبره روی موی کوتاه در تهران

آمبره رنگ مویی که به انتخاب اول بسیاری از خانم ها تبدیل شده است، تنها مختص موهای بلند نیست. ممکن است از این حرف تعجب کرده باشید ولی کافیست نگاهی به تکنیک اصلی این روش رنگ کردن مو بیندازید. در این روش رنگ کردن مو، چندین سانتی متر از ریشه مو به رنگ تیره بوده و مابقی آن به یکی از رنگ های روشن تر تبدیل می شود. هر چه موی افراد بلند تر باشد ممکن است جلوه گری رنگ موی آمبره بر روی آن بیشتر به نظر به رسد. اما این مساله به هیچ وجه به معنی زیبا نبودن آمبره روی موی کوتاه نیست.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

افراد خبره و کسانی که متخصص انجام این تکنیک رنگ موی جدید هستند به آسانی می توانند با یک مشاهده و بررسی دقیق، این تکنیک را با هر بلندی و کوتاهی مویی هماهنگ کنند. امروزه ما شاهد انجام این تکنیک روی موهای بسیار کوتاه و حتی چند سانتی متری هم هستیم. برای این کار ریشه مو تیره و ساقه و نوک موها به رنگ روش جذابی در می آید. بدون شک آمبره یکی از روش هایی است که انعطاف پذیری بالایی برای انجام آن وجود دارد.

آمبره یخی

رنگ موها باید با رنگ پوست فرد مطابقت داشته باشد. یکی از این رنگ ها، رنگ موی یخی است که در انتخاب آن باید نهایت دقت را لحاظ کنید، چرا که ممکن است نتیجه ای عکس داشته باشد. در حال حاضر این رنگ مو به یکی از ترندهای سال تبدیل شده است. در آمبره یخی چندین نکته را باید مد نظر قرار داد. اولین مورد همان طور که ذکر شد، تطابق آن با رنگ پوست است و نکته دیگر نحوه آرایش فرد است. نکته دیگر این که، این نوع رنگ مو به دلیل تناژ سردی که دارد، بهتر است از آرایش های گرم استفاده شود. رنگ موی یخی دارای شکل های مختلفی است که فرمول های متفاوتی را به همراه دارند. رنگ موی یخی دودی، صدفی، آبی، قطبی، کریستالی و… از انواع آمبره یخی است. بنابراین بهتر است تا این نوع رنگ مو را به کمک یک فرد متخصص انجام شود. ما در مجموعه شادلین بیوتی افرادی متخصص و با تجربه را گرد هم آورده ایم تا بتوانیم بهترین خدمات را به مشتریان خود عرضه کنیم. شما می‌توانید با متخصصان ما در این مورد هر گونه مشاوره ای را دریافت نمایید.

آمبره روی موی مشکی

آمبره روی موی مشکی یکی از پرطرفدارترین تناژهای رنگی آمبره در بین افراد مختلف مخصوصا ایرانی ها به شمار می رود. این مساله دو دلیل اصلی دارد. در درجه اول به دلیل اینکه رنگ پایه موهای بسیاری از ایرانیان تیره و مشکی است، از این تکنیک می توان برای رسیدن به رنگ مویی طبیعی و کاملا نچرال بهره گرفت. از طرفی دیگر رنگ های تیره نظیر مشکلی به راحتی با طیف وسیعی از رنگ ها ترکیب رنگی جذابی را برای آمبره تشکیل می دهند. آمبره روی موی مشکی را می توان با رنگ هایی نظیر قرمز مسی، قهوه ای تیره، طلایی قهوه ای، بلوند، بلوند دودی، خاکستری و مشکی دودی به آسانی ترکیب کرد و رنگ مویی بسیار زیبا خلق نمود. حق انتخاب زیادی که افراد در آمبره روی موی مشکی دارند، محبوبیت این رنگ موی پایه را بالا برده است. از طرفی دیگر استفاده از رنگ های تیره در ریشه مو به جوان تر جلوه دادن چهره افراد کمک فراوانی می کند. حوصله و مهارت فرد انجام دهنده در زمان پیاده کردن تکنیک آمبره روی رنگ موی مشکی، ارتباط زیادی با نتیجه کار دارد.

برای بازدید از خدمات پدیکور سالن زیبایی شادلین کلیک کنید: پدیکور

ترکیب رنگ مو آمبره

آمبره طیف رنگی وسیعی دارد که معمولا ترکیبات مختلفی دارند. به این معنی که برای هر نوع رنگی لازم است تا چندین مواد را با یکدیگر ترکیب نمود. برای مثال در ادامه چند فرمول از رنگ های مختلف آمبره را به شما ارائه می‌دهیم. توجه داشته باشید که تکنیک آمبره نیاز به مهارت و دقت بالایی دارد؛ بنابراین بهتر است تا به سالن های زیبایی مراجعه کرده و این کار را به متخصص بسپارید.

ترکیب رنگ موی شکلاتی دودی:

  • رنگ موی طبیعی شماره ۸
  • رنگ موی شکلاتی شماره ۹
  • رنگ موی دودی شماره ۹
  • رنگساژ
  • پایه مو دکلره
  • اکسیدان نیم درصد

ترکیب رنگ مو نقره ای یخی:

  • بلوند نقره ای شماره ۹
  • واریاسیون خاکستری
  • واریاسیون نقره ای شماره ۲۲
  • اکسیدان شماره ۱

توجه کنید که میزان مواد مورد استفاده و نحوه ترکیب آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین باید بدانید که هر ترکیب رنگ در آمبره را در کدام قسمت از ساقه مو و تا چه میزان به کار ببرید.

آموزش آمبره کردن در خانه

آمبره کردن مو در خانه بدون شک به مهارت و دقت عمل بالایی نیاز دارد. تمامی مراحل رنگ کردن مو از انتخاب رنگ گرفته تا طی کردن تک به تک مراحل آمبره مو، باید با دقت بالایی انجام شود. در درجه اول دقت کنید که رنگی را برای آمبره کردن مو در خانه انتخاب کنید که با رنگ پایه موهایتان هماهنگی داشته باشد. آموزش آمبره کردن مو در خانه را زمانی پیگیری کنید که مطمئن باشید از روش دکلره کردن مو بدون آسیب زدن به آنها، به خوبی آگاه هستید. آموزش آمبره کردن مو در خانه با انتخاب اندازه ای از موها که باید دکلره شوند، ادامه می یابد. زمانی که اندازه موهایی را که می خواهید به روش آمبره رنگ کنید انتخاب کردید، اکنون باید مراحل زیر را به دقت انجام دهید:

  • موهایتان را شانه کنید تا همه آنها از هم جدا شوند و مواد به راحتی بین آنها قرار گیرد.
  • موهایتان را به دسته های کوچکتری تقسیم کرده و هر کدام ز دسته ها را به طول کامل به مواد دکلره آغشته کنید.
  • دقت کنید که زمان رسیدن به رنگ پایه مورد نظر را در تمامی دسته های مو، به درستی محاسبه کنید.
  • پس از آنکه به پایه مورد نظر رسیدید موهای خود را با یک شامپو ملایم و فاقد سولفات، به طور کامل شست و شو دهید. نباید حتی یک ذره از مواد دکلره هم روی موهایتان باقی بماند.
  • اکنون موهای خود را بطور کامل خشک کنید و رنگ موی مود نظر خود را برای آمبره کردن مو در خانه، بر روی آنها قرار دهید.
  • با شستن رنگ موی مورد نظر پس از طی شدن مدت زمان لازم، تکنیک آمبره به پایان می رسد.

با وجود انجام تمامی این مراحل در خانه بدون شک به دلیل نداشتن تخصص و مهارت کافی، امکان آسیب به موها بسیار زیاد است. ریسک عدم کسب رنگ موی دلخواد در روش آمبره کردن مو در خانه همواره وجود دارد.

فرق رنگ مو آمبره و بالیاژ

بالیاژ به تکنیکی گفته می شود که در آن مو با استفاده از دست و آزادانه رنگ می شود. این روش که برای بار اول در فرانسه استفاده شد، نام آن هم کلمه ای فرانسوی به شمار می رود. بالیاژ کردن در لغت به معنی آزادانه به این سمت و آن سمت رفتن است. این واقعیت در رنگ مو بالیاژ نیز به چشم می خورد. آرایشگر برای رنگ کردن مو به روش بالیاژ آزادانه و با دست و بدون استفاده از فویل، رنگ را در بخش های مختلف مو پخش می کند. این کار باعث به وجود آمدن سایه روشنی زیبا در بین موها می گردد. در روش آمبره عموما از دو رنگ مو در ساقه و ریشه موها استفاده می شود. که این بخش ها را کامل پوشش می دهد. اما در روش بالیاژ تنها دسته های مشخص و نامنظمی از موها رنگ می گیرند. ترکیب کردن این دو روش با یکدیگر نتایج جذابی به همراه دارد. بسیاری از آرایشگران خبره بر اساس اندازه و رنگ موی انتخابی مشتریان خود، گاهی این دو تکنیک را با یکدیگر ترکیب می کنند. در ادامه نتیجه این ترکیب را که رنگ موی سامبره است، شرح می دهیم.

فرق رنگ مو آمبره و سامبره

سامبره را می توان رنگ مویی مابین آمبره و بالیاژ در نظر گرفت. اگر در رنگ موی آمبره مرز بین دو قسمت روشن و تیره موها مشخص و قابل رویت است، در سامبره این مرز خیلی نرم بوده و به سختی مشخص می شود. این مشخصه سامبره آن را بسیار شبیه بالیاژ می کند. از طرفی دیگر یکی از مشخصات اصلی آمبره که می تواند تشخیص را برای فرد ساده تر کند این است که وقتی بخش ساقه مو رنگ می شود تمامی قسمت های آن به رنگ روشن در می آید. این در حالیست که در رنگ موی سامبره و بالیاژ رنگ به صورت سایه مانند و در قسمت های برجسته مو اعمال می گردد. رنگ مو سامبره نسبت به آمبره و بالیاژ رنگ مویی نسبتا جدیدتر محسوب می شود. جذابیت این تکنیک رنگ مو به قدری است که بسیاری از افراد را در طیف های مختلف سلیقه ای، مجذوب خود کرده است. طبیعی و نچرال بودن این تکنیک رنگ مو سبب شده است که این تکنیک در سال میلادی ۲۰۲۱ که ترند اصلی آرایش در آن آرایش نچرال و طبیعی است، محبوبیت فراوانی کسب کند.

مدل های مختلف آمبره و سامبره

آمبره و سامبره خود دو تکنیک جدا در رنگ کردن مو به شمار می روند. با این وجود بسیاری از آرایشگران و ترکیب کنندگان رنگ موی حرفه ای امروزه می توانند از این دو تکنیک رنگ مو، مدل های مختلفی را به وجود بیاورند. در برخی از مدل های آمبره این تکنیک با بالیاژ ترکیب شده و رنگ دسته های مختلف مو با یکدیگر متفاوت می شود. از طرفی دیگر مدل های دیگر سامبره را ریشه موی با رنگ های مختلف ترکیب می کنند و رنگ مویی متفاوت حاصل می شود. از مدل های مختلف آمبره و سامبره می توان به ترکیب این دو تکنیک در زنگ موهای فانتزی هم اشاره کرد. این دو ترکیب به دلیل اینکه آزادی عمل بیشتری در رنگ آمیزی مو دارند به راحتی می توانند رنگ های فانتزی را با رنگ ریشه مختلف ترکیب کنند و رنگ مویی بسیار جذاب و متفاوت حاصل شود.

آمبره-شادلین بیوتی

قیمت آمبره مو

قیمت آمبره مو به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد که معمولا بر اساس آنها تعیین خواهد شد. از جمله این فاکتورها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • حالت موی مشتری: برخی از افراد دارای موهای فر و برخی صاف هستند که موجب می‌شود تا سختی کار بیشتر یا کمتر گردد. علاوه بر اینها میزان رنگ پذیری مو که با توجه به ضخیم یا نازک بودن موها فرد تعیین می‌شود نیز در این موضوع دخیل است.
  • میزان حجم مو: مسلما هر چقدر که میزان حجم موی فرد بیشتر باشد، علاوه بر صرف مدت زمان بیشتر برای آمبره، بایستی از مواد بیشتری نیز برای این تکنیک استفاده نمود. این فاکتور در مورد اندازه مو نیز صادق است. به این معنی که هر چه موها بلندتر باشند، هزینه آمبره بیشتر خواهد بود.
  • نوع مواد مورد استفاده: اینکه از چه موادی و با چه برندی برای آمبره مو استفاده شود، تاثیر مستقیمی بر روی قیمت آن خواهد داشت. توصیه می‌شود با توجه به مواد فیک و غیراستاندارد در این مورد اقتصادی عمل نکرده و به موهای خود آسیب وارد نکنید.
  • سالن آرایشگاه: از دیگر فاکتورهایی که در قیمت آمبره مو تاثیر دارند، آرایشگاهی است که به آن مراجعه می‌کنید. مسلما اگر معتبر باشد، هزینه آمبره نیز بیشتر خواهد بود.

مجموعه زیبایی شادلین با بیش از ده سال سابقه خدمات زیبایی خود را از جمله تکنیک های مختلف رنگ مو را با استفاده از افراد با تجربه و متخصص در کنار استفاده از مواد اولیه مرغوب و با کیفیت به مشتریان خود ارائه می‌دهد. شما می‌توانید با تماس مجموعه زیبایی شادلین و یا مراجعه به سالن در این مورد مشاوره دریافت نمایید.

نکته پایانی

آمبره، بالیاژ و سامبره تکنیک های جدید و جذابی هستند که رنگ کردن موها را به وسوسه ای دائمی برای بسیاری از افراد تبدیل کرده اند. این تکنیک های رنگ مو علاوه بر جذابیت های ظاهری که دارند، فواید بی شماری را برای سلامتی مو در مقایسه با رنگ کردن های از ریشه، به همراه دارند. در هیچ یک از این تکنیک ها لزومی بر دکلره کردن ریشه موها وجود ندراد. از طرفی دیگر هر سه این تکنیک های رنگ مو با داشتن ظاهری طبیعی، در رسیدن به این هدف بسیار کمک کننده هستند. تنها نکته مهم در رنگ مو آمبره، بالیاژ و سامبره، لزوم انجام آنها توسط فردی مجرب و حرفه ای می باشد. زیرا در این روش نیاز به دکلره کردن مو و همچنین ترکیب کردن رنگ موهای مختلف وجود دارد. اگر این کار توسط فردی غیر حرفه ای صورت گیرد بدون شک نتیجه حاصله باب میل شما نخواهد بود و موهایی بد رنگ و آسیب دیده تحویل می گیرید. برای آمبره در بلوار فردوس ما در سالن زیبایی شادلین تخصص و تجربه را در کنار یکدیگر قرار داده ایم تا نتیجه ای دلخواه و درخور مشتریان و زیباجویان عزیزمان ارائه دهیم. حضور شما در سالن شادلین موجب افتخار ماست.

نمونه کار آمبره

سوالات متداول آمبره

رنگ مو آمبره و بالیاژ چه تفاوتی دارد؟

روش بالیاژ آزادانه و با دست و بدون استفاده از فویل، رنگ را در بخش های مختلف مو پخش می کند. اما در رنگ مو آمبره بر این اصل استوار است که ریشه موها تا چندین سانتی متر به رنگ تیره بوده و ساقه موها رنگی روشن تر از ریشه آنها دارد.

رنگ مو آمبره و سامبره چه تفاوتی دارند؟

در رنگ مو آمبره  بخش ساقه مو رنگ می شود تمامی قسمت های آن به رنگ روشن در می آید. این در حالیست که در رنگ موی سامبره و بالیاژ رنگ به صورت سایه مانند و در قسمت های برجسته مو اعمال می گردد. رنگ مو سامبره نسبت به آمبره و بالیاژ رنگ مویی نسبتا جدیدتر محسوب می شود.

آیا آمبره روی موی کوتاه انجام می شود؟

آمبره رنگ مویی که به انتخاب اول بسیاری از خانم ها تبدیل شده است، تنها مختص موهای بلند نیست. این تکنیک را با هر بلندی و کوتاهی مویی هماهنگ می کنند.

عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری