هایلایت مو

هایلایت مو - شادلین بیوتی

هایلایت مو چیست؟

هایلایت در لغت به معنای برجسته کردن و ایجاد تمایز می باشد و برای رنگ کردن موها نیز همین کاربرد را دارد. در هایلایت مو بخش هایی از موهای طبیعی با تغییر رنگ از زمینه متمایز میشوند و سایه روشن ایجاد می کنند. در واقع در هایلایت تمام موها به صورت یکسان و مشابه رنگ نمی شوند و بخش هایی از موها روشن یا تیره تر از رنگ زمینه خواهند بود. سایه روشن های ایجاد شده روی موها در مدل های مختلف متفاوت بوده و ممکن است ترکیبی از چند رنگ باشند.

انواع هایلایت مو

برخلاف تصور اغلب افراد، مدل هایلایت مو تنوع بسیار زیادی دارد و از نظر رنگ های به کار رفته و نحوه تیره و روشن شدن آنها می توان دسته بندی های متعددی را ارائه داد. از بهترین و پرطرفدارترین مدل های هایلایت مو می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

هایلایت ساده مو

رایج ترین و قدیمی ترین مدل برای این تکنیک مدل های ساده می باشد. در این تکنیک ابتدا چند بخش روی موها با اندازه یکسان جدا میشود. سپس رنگ تارهای مو در بخش های جدا شده ۲ تا ۳ درجه روشن تر از رنگ زمینه اجرا میشود. فاصله مساوی هایلایت های ایجاد شده باعث میشود نوعی نظم روی موها وجود آید و اگر رنگ ها به درستی انتخاب و اجرا شوند، نتیجه بسیار زیبایی را به همراه خواهد داشت.

هایلایت آمبره مو

از دیگر روش و مدل های بسیار زیبا و جذاب برای هایلایت موها، آمبره می باشد. در این روش برخلاف مدل های ساده، تغییر رنگ از فاصله حدود ۵ سانتی ریشه شروع میشود. سپس هر چه به سمت نوک موها نزدیک میشوید، رنگ موها روشن تر خواهد شد. دقت داشته باشید که در این مدل نیز تمام موها رنگ نمیشود بلکه به صورت نواری روی موهای زمینه تغییر ایجاد خواهد شد.

هایلایت مو سامبره

سامبره مو شباهت زیادی به آمبره دارد، با این تفاوت که تغییر رنگ قسمت بالای موها با نوک و ساقه در سامبره بسیار کم است. هایلایت مو به روش آمبره و سامبره برای افرادی مناسب است که ترجیح می دهند موهای ریشه و نزدیک به صورت تغییر نداشته و طبیعی باشد.

هایلایت مو سان لایت

همان طور که از نام این مدل مشخص است، چیزی شبیه به نور خورشید باید روی موها ایجاد شود. به همین دلیل بخش هایی از موها ابتدا جدا شده و قسمت بالایی آنها ۲ تا ۳ درجه روشن تر از رنگ زمینه میشود. سپس برای قسمت پایین موها از رنگ های قرمز و برنزی و مسی استفاده شده و شبیه به شعله های آتش جلوه پیدا می کنند.

هایلایت مو - شادلین بیوتی

هایلایت مو مون لایت

یکی دیگر از مدل های هایلایتِ مو که بسیار جذاب می باشد، مون لایت است. در این تکنیک و مدل قسمت بالای سر به صورت بیضی تیره میشود. سپس قسمت پایین موها روشن تر شده و به همین دلیل شبیه به نور مهتاب جلوه می دهد.

هایلایت بالیاژ مو

از هنرمندانه ترین مدل های هایلایت مو می توان به بالیاژ مو اشاره کرد که موها را شبیه به بوم نقاشی رنگ آمیزی می کند. برای اجرای این مدل ابتدا چند بخش از موهای پشت سر انتخاب میشود. سپس با حرکت های رفت و برگشتی رنگ روی آنها پراکنده میشود. قسمت پایین و نوک موها کاملا به رنگ آغشته شده و در قسمت های بالا به صورت V رنگ ها پراکنده میشوند. نتیجه کار این مدل فوق العاده جذاب است، چون هیچ نظم و مرزی بین هایلایت ها وجود ندارد و سایه روشن های بسیار طبیعی در موها ایجاد میشود.

مووی لایت

مهم ترین ویژگی در این مدل ، استفاده از رنگ های متنوع و فانتزی در کنار هم می باشد. از قسمت بالای سر رنگ های فانتزی بر اساس رنگ پوست فرد اجرا شده و در نهایت هایلایت هایی شبیه به رنگین کمان ایجاد میشوند. البته تعداد و نوع رنگ ها در این مدل متفاوت بوده و بر اساس خواسته مشتری و هنر آرایشگر تعیین می گردد. مدل های مووی لایت بیشتر مورد توجه دختران جوان می باشد و بر روی موهای کوتاه و بلند فوق العاده جذاب هستند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

هاف لایت

ویژگی مهم این مدل هایلایت کاملا از نام آن مشخص است! ابتدا باید تمام موها به دو قسمت تقسیم شوند. سپس برای هر بخش یک رنگ انتخاب شده و اجرا می گردد. در اغلب مواقع رنگ های متضاد استفاده میشوند و بر اساس سلیقه فرد می توان آنها را انتخاب کرد. به عنوان مثال سفید و مشکی، سبز و آبی، سفید و صورتی از جمله مدل های پرطرفدار محسوب میشوند.

علاوه بر دسته بندی های بالا، بر اساس نحوه اجرای هایلایت نیز می توان آنها در گروه های، هایلایت با فوق و هایلایت سوزنی با کلاه دسته بندی کرد. در مدل هایی که با فویل اجرا میشود، حجم بیشتری از موها انتخاب شده و عرض هایلایت ها بیشتر است. در مقابل، نوع سوزنی به دلیل حجم کم موهای انتخاب شده، تعداد هایلایت ها بیشتر و فاصله آنها از هم کمتر خواهد شد.

هایلایت مو بدون دکلره

استفاده از دکلره برای هایلایتِ موها می تواند آسیب هایی به موها وارد کند و به همین دلیل بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند از این مواد استفاده نکنند. هایلایت مو بدون دکلره با اکسیدان انجام می شود. البته توجه داشته باشید که این روش تنها برای مدل هایی کاربرد دارد که هایلایت ها تا بیش از اندازه روشن نمیشوند.

در این روش می توانید از اکسیدان شماره ۲ استفاده کنید تا رنگ موها سه درجه روشن تر شود. برای هایلایت هایی با یک درجه روشن تر، اکسیدان شماره ۱ استفاده میشوند. برای اینکه بتوانید هایلایت ها را تا ۵ درجه روشن کنید، اکسیدان ۱۲ درصدی می توانید استفاده کنید.

نکات قبل از هایلایت مو

هایلایت مانند سایر تکنیک های رنگ کردن موها نیاز به رعایت نکاتی قبل و بعد از اجرا دارد. از جمله نکات مهم که قبل از هایلایت مو باید به آن توجه داشت می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • شستشوی موها قبل از رنگ کردن آن باعث میشود کمی به مو آسیب وارد شده و حتی جذب رنگ به خوبی انجام نشود. بهتر است حدود ۱۲ تا ۲۴ ساعت قبل از هایلایت موها را شستشو دهید تا کاملا تمیز باشند اما چربی پوست سر به طور کامل از بین نرفته باشد.
  • بر اساس فرم صورت، رنگ پوست رنگ مناسب را انتخاب کنید.
  • اگر موهایتان آسیب دیده و نیاز به کوتاهی دارد، قبل از هایلایت این کار بهتر است انجام شود.
  • اجرای هایلایت مو برای خانم های باردار ممنوع می باشد.

راهنمای انتخاب هایلایت مناسب رنگ پوست

ممکن است تابحال هایلایت های مو را مشاهده کرده باشید که بسیار حرفه ای اجرا شده و سایه روشن ها بسیار زیبا هستند، اما با چهره فرد تناسب ندارند. چون انتخاب رنگ هایلایت ها و حتی نحوه اجرای آن باید بر اساس رنگ پوست و حتی فرم صورت فرد انتخاب شود. در غیر این صورت نتیجه خوبی به دنبال نخواهد داشت. به عنوان یک راهنمای جزئی برای انتخاب هایلایت مو مناسب بر اساس رنگ پوست بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید:

  • قبل از هایلایت، ابتدا باید بتوانید نوع رنگ پوست خود را تشخیص دهید. پوست تان سرد است یا گرم یا خنثی؟ به رگ های روی دست و قسمت مچ آن دقت کنید؛ اگر رنگ رگ ها آبی و بنفش است شما دارای پوست سرد هستید. اگر رنگ رگ ها سبز می باشد، پوست شما گرم بوده و اگر ترکیبی از هر دو را مشاهده می کنید، پوستتان خنثی است.
  • اگر رنگ پوست شما سرد است، بهتر است هایلایت آمبره را انتخاب کنید تا موهای اطراف صورت تیره باشند. سپس برای قسمت های پیین موها رنگ های گرم را می توانید انتخاب کنید.
  • اگر پوست تیره و سبزه دارید، هایلایت های گرم گزینه ایده آلی برای شما محسوب میشوند. به عنوان مثال، موهای زمینه برنزی انتخاب شود و هایلایت های عسلی روی آن اجرا شود.
  • اگر پوست گندمی دارید، برای زمینه رنگ های تیره و هایلایت ها را می توانید طلایی و برنزی انتخاب کنید.

برای آشنایی با تکنیک فیس فریم کلیک کنید: فیس فریم

انتخاب مدل هایلایت بر اساس فرم صورت

یکی از مهم ترین کارهایی که قبل از هایلایت مو باید انجام داد، انتخاب مدل بر اساس فرم صورت است. چون با رنگ موها می توانید بسیاری از نواقص چهره را پنهان کرد. بر همین اساس چند نکته زیر بهتر است مد نظر قرار گیرد:

  • افرادی که صورت گرد و بدون زاویه دارند، بهتر است تا حد امکان از رنگ های سرد فاصله گرفته و در مقابل، رنگ های گرم را انتخاب کنید. هایلایت های ۲ تا ۳ درجه اختلاف با رنگ زمینه نتیجه فوق العاده ای در کنار صورت های گرد دارد و به خوبی می تواند زاویه ایجاد کند.
  • اگر صورت لاغر و استخوانی دارید، بهتر است برای اطراف صورت رنگ های روشن را انتخاب کنید. این رنگ ها چهره را جذاب تر نشان داده و باعث میشود صورت کمی تپل تر از حالت طبیعی جلوه کند.

شاید برایتان جالب باشد که در انتخاب رنگ هایلایت مو، بهتر است حتی به رنگ چشم ها نیز توجه شود. به عنوان مثال، افرادی که چشم های تیره دارند، هایلایت های گرم را انتخاب کنند و برای چشم آبی و خاکستری، رنگ های سردتر سایه روشن جذاب تری را روی موها ایجاد می کنند. به همین دلیل است که اجرای هایلایت مو نیاز به تخصص بالایی دارد و نتیجه کار هر یک از آرایشگرها متفاوت است. توجه به جزئیات است که نتیجه کار را فوق العاده جذاب می کند.

انتخاب رنگ هایلایت مو بر اساس فصل های سال

یکی دیگر از مواردی که می تواند در جلوه بهتر هایلات تاثیر بگذارد، تناسب رنگ هایلایت با فصل و آب و هوا است. درست مانند انتخاب عطر و ادکلن که باید به فصل توجه داشت، در رنگ مو نیز بهتر است مد نظر قرار گیرد. در فصل های سرد رنگ های گرم و در فصل های گرم، رنگ های سرد را انتخاب کنید. به عبارت دیگر، بهار و تابستان هایلایت های سرد و پاییز و زمستان هایلایت های مو سرد نتیجه بهتری را ایجاد می کند.

نکات مهم مراقبت از موها در هایلایت

برای ماندگاری بیشتر هایلایت مو و دریافت نتیجه بهتر، پیشنهاد می کنیم نکات زیر را بعد از اجرای این کار رعایت کنید:

  • برای شستشوی موها حتما از شامپوهای بدون اسید استفاده کنید
  • کلر موجود در آب استخر به شدت به رنگ مو آسیب وارد می کند. لذا حداقل یک هفته بعد از هایلایت بهتر است از استخر استفاده نکنید.
  • برای تقویت موها و کاهش آسیب هایی که رنگ های شیمیایی به مو وارد می کنند، از آبرسان و ماسک های مناسب استفاده کنید
  • شستشوی موها با آب بسیار داغ به شدت به رنگ مو آسیب وارد نموده و هایلایت ها را از بین میبرند. سعی کنید موها را با آب ولرم بشویید.
  • بهتر است فاصله رنگ کردن و هایلایت موها را بیش از اندازه زیاد نکنید. استفاده زیاد از رنگ های شیمیایی به موها آسیب وارد می کنند.

هزینه هایلایت مو

هزینه هایلایت به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد، چون تفاوت در مدل های اجرای آن زیاد است. از مهم ترین فاکتورهایی که قیمت هایلایت مو را مشخص می کنند، مدل هایلایت، قد و تراکم موها و میزان رنگ استفاده شده می باشند. هر اندازه موها بلندتر، تراکم بالاتر و رنگ استفاده شده نیز بیشتر باشد، به همان نسبت هزینه هایلایت مو افزایش پیدا خواهد کرد.

دقت داشته باشید که برند رنگ های استفاده شده برای هایلایت نیز تاثیر زیادی بر قیمت نهایی کار دارد. علاوه براین، دستمزد افراد حرفه ای برای اجرای این کار نیز متفاوت است.

تفاوت هایلایت و مش

به دلیل اهمیت بسیار زیاد رنگ موها و تاثیر مستقیم آن بر جذابیت چهره فرد، روش های بسیار زیادی در این زمینه توسط استایلیست ها ارائه شده است. یکی از روش ها قدیمی، رنگ و مش مو می باشد که هدف آن مانند هایلایت ایجاد تغییر در رنگ موها با رنگ زمینه است. اما مش و هایلایت تفاوت زیادی با هم دارند. مهم ترین تفاوت این است که در مش رنگ موهای زمینه با قسمت های جدا شده روی سر زیاد است. اما در هایلایت هدف ایجاد سایه روشن به صورت طبیعی و بدون هیچگونه اغراق است.

به همین دلیل در چند سال اخیر مش به مرور طرفداران خود را از دست داد و به جای آن به هایلایت گرایش پیدا کردند.  

هایلایتِ مو در شادلین بیوتی

برای تجربه چهره ای متفاوت و جذاب، هایلایت مو شادلین بیوتی را می توانید انتخاب کنید. این مجموعه در محیطی مجهز و کاملا بروز انواع خدمات زیبایی پوست و مو را توسط افراد متخصص ارائه می دهد. تنوع بالا در خدمات، استفاده از مواد با کیفیت و متعلق به برندهای شناخته شده دنیا تنها بخشی از ویژگی های منحصر به فرد این مجموعه می باشند. جهت مشاهده نمونه کارها و دریافت نوبت مراجعه می توانید با سالن زیبایی شادلین بیوتی تماس بگیرید.

سوالات متداول هایلایت مو

هزینه هایلایتِ مو به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد، چون تفاوت در مدل های اجرای آن زیاد است. از مهم ترین فاکتورهایی که قیمت هایلایت مو را مشخص می کنند، مدل هایلایت، قد و تراکم موها و میزان رنگ استفاده شده می باشند. 

رایج ترین و قدیمی ترین مدل برای هایلایت مو مدل های ساده می باشد. در این تکنیک ابتدا چند بخش روی موها با اندازه یکسان جدا میشود. سپس رنگ تارهای مو در بخش های جدا شده ۲ تا ۳ درجه روشن تر از رنگ زمینه اجرا میشود.

مش و هایلایت تفاوت زیادی با هم دارند. مهم ترین تفاوت این است که در مش رنگ موهای زمینه با قسمت های جدا شده روی سر زیاد است. اما در هایلایت هدف ایجاد سایه روشن به صورت طبیعی و بدون هیچگونه اغراق است. به همین دلیل در چند سال اخیر مش به مرور طرفداران خود را از دست داد و به جای آن به هایلایت گرایش پیدا کردند.  

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری