اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو - شادلین بیوتی

آشنایی با اوزون تراپی مو

اوزون تراپی مو با توجه به اینکه استفاده از مواد شیمیایی و رنگ های مختلف برای مو رواج پیدا کرده است، از اقدامات بسیار ضروری برای احیا به شمار می رود. موی سر پس از قرار گرفتن در معرض مواد شیمیایی و همچنین افزایش سن و غیره به مرور آسیب دیده و آبرسانی به آن با مشکل مواجه خواهد شد. اوزون تراپی از جمله روش های کاربردی برای بهبود روند خونرسانی و آبرسانی به ریشه مو می باشد که تاثیر بسیار زیادی بر جلوگیری از ریزش آن و سلامت کامل مو و پوست سر دارد. اگر به دنبال این هستید که اوزون تراپی چیست و دستگاه آن چطور کار می کند؟ چه مزایا و معایبی دارد و مدت ماندگاری و قیمت آن چقدر است، در ادامه با ما در شادلین بیوتی همراه باشید.

اوزون تراپی مو چیست؟

مو از مهم فاکتورها در زیبایی می باشد و به همین دلیل خانم ها و آقایان همیشه به دنبال داشتن موهایی پرپشت و سالم و خوش حالت هستند. اما عوامل محیطی، استفاده از شامپوهای مختلف و همچنین رنگ کردن آنها با مواد شیمیایی و نوع تغذیه به مرور باعث مشکلات متعددی در آنها میشود. ریزش مو، خشک و شکننده شدن موها و ایجاد شدن موخوره و موارد مشابه از جمله این مشکلات هستند. اوزون تراپی یکی از روش های نوین برای بهبود روند خونرسانی و آبرسانی به ریشه مو و پوست سر می باشد که با دستگاه های مخصوص انجام میشود.

اوزون O3 که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است، دارای خاصیت اکسید کنندگی بسیار بالایی بوده و به همین دلیل می توان از آن در سلامت پوست و مو استفاده کرد. در اوزون تراپی از ویژگی اکسیدکنندگی O3 استفاده شده و شرایط را برای ورود اکسیژن به ریشه مو و کمک به خونرسانی آن فراهم نموده است.

در واقع در این روش، اوزون اتم های اکسیژن را وارد ریشه مو نموده و به همین دلیل ابتدا قارچ و آلودگی ها را از بین برده و در نهایت منجر به آبرسانی بهتر و خونرسانی ریشه مو میشود. اوزون تراپی در احیای مو کاربرد داشته و برای موهای رنگ شده و دارای ریزش کاربرد گسترده ای پیدا کرده است.

روش کار دستگاه اوزون تراپی مو چگونه است؟

برای درک بهتر اینکه اوزون تراپی چیست، بهتر است روند و نحوه کار دستگاه آن را بررسی کنیم. میکرومیست دستگاهیست که برای ازون تراپی مورد استفاده قرار میگیرد. نحوه کار این دستگاه و ساختار آن به صورت زیر می باشد:

  • میکرومیست دارای یک محفظه برای قرار دادن موها از قسمت ریشه تا نوک آنها می باشد.
  • بعد از قرار گرفتن موها، بخار آب با دمای ۴۰ درجه درون آن جریان پیدا می کند. برخورد بخار آب ۴۰ درجه با موی سر و ریشه آن باعث میشود فولیکول ها تحریک شوند.
  • با جدا شدن فولیکول از روی ساقه و ریشه مو، بخار آب وارد مو میشود.
  • برای تولید اوزون، بخار آب با امواج فرصوت تجزیه میشود.
  • اوزون که شامل ۳ اتم اکسیژن است، با قدرت اکسیدکنندگی بسیار بالا قارچ و باکتری های موجود در مسیر را از بین میبرد.
  • سپس به درون بافت مو نفوذ می کند و تا حد زیادی مو و پوست سر استریل میشود.
  • در این مرحله دستگاه میکرومیست وارد گام COOLING یا سرماسازی میشود. با کاهش ناگهانی دما، فولیکول ها مجدد تحریک شده و روی تارهای مو بسته میشود.
  • با بسته شدن سطح روی مو، اوزون و اتم های اکسیژن درون مو قرار گرفته و باعث بهبوبد خونرسانی و آبرسانی خواهند شد.

علت اهمیت اکسیژن در اوزون تراپی مو

اکسیژن در حالت طبیعی مولکول O2 می باشد و به همین دلیل خاصیت اکسیدکنندگی ندارد. با اضافه شدن یک اتم دیگر به O2، رادیکال های آزاد شرایط را برای اکسیدکنندگی فراهم نموده و پوست سر و ریشه مو و ساقه آن را استریل می کند. علاوه براین، در این روش بیشتر به دنبال بهبود روند آبرسانی و هیدراته شدن مو هستیم. به همین دلیل اکسیژن با سه اتم می تواند کاندید موثری باشد.

اوزن که دارای سه اتم اکسیژن است، در تماس با اشعه UV به صورت زیر با سرعت بسیار بالا تجزیه میشود:

O3+UV=O2+O

به همین دلیل می تواند اکسیژن مو را افزایش دهد و خونرسانی و آبرسانی تقویت پیدا می کند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

فواید اوزون تراپی مو

با توجه به نحوه کار دستگاه میکرومیست، حال سوال این است که مزایای اوزون تراپی مو چیست؟ با خونرسانی و آبرسانی موها به کمک این روش چه تغییری را در ظاهر آنها می توان احساس کرد؟ از مهم ترین مزایای این روش برای سلامت و احیای مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • از بین رفتن قارچ و باکتری های سطح پوست سر و کاهش خارش آن
  • جلوگیری از ایجاد موخوره و کاهش شکنندگی موها با آبرسانی مناسب
  • کمک به تقویت ریشه مو با خونرسانی بهتر و بهبود رشد موها
  • ضخیم شدن تارهای مو به علت خونرسانی و آبرسانی قوی
  • جلوگیری از ریزش موها به دلیل افزایش استحکام ریشه مو
  • از بین بردن شوره سر به دلیل آبرسانی بهتر و استریل کردن پوست سر
  • از بین بردن خشکی موها و کمک به لطافت بیشتر آنها
  • ایجاد حالت درخشندگی در موها و خوش رنگ شدن آنها

در حالت کلی می توان گفت، با این روش تنها مشکلات وراثتی موهای سر قابل درمان نیست و سایر موارد را می توان به خوبی بهبود داد. حتی در بسیاری از مواقع ریزش های سکه ای نیز با اوزون تراپی قابل درمان هستند و به شدت می توانند سرعت رشد مو و ضخامت آنها را افزایش دهد.

معایب و عوارض اوزون تراپی مو چیست؟

تمام روش های به کار رفته برای زیبایی پوست و مو ممکن است با عوارضی همراه باشند. به همین دلیل بهتر است انتخاب آنها حتما با مشکلات احتمالی آشنایی داشته باشید. به عنوان مثال، عوارض اوزون تراپی مو شامل موارد زیر می باشد:

  • سردردهای کوتاه مدت پس از اوزون تراپی
  • حالت تهوع در صورت ضعف جسمانی فرد
  • سرفه در حین انجام اوزون تراپی و بعد از آن
  • سوزش چشم به صورت محدود و موقت
  • آبریزش بینی به دلیل بوی اوزون

البته توجه داشته باشید که این روش در اغلب مواقع با کمترین عوارض روبرو است. اما اگر استانداردها و اصول در حین اجرای آن رعایت نشود ممکن است مشکلاتی را برای فرد به همراه داشته باشد. این عوارض از قبیل سوزش چشم و آبریزش بینی دو تا سه ساعت بعد از احیای مو برطرف میشود. اما سردردهای خفیف ممکن است تا سه روز ادامه داشته باشد.

مهم تر از همه اینکه، این روش برای زنان باردار ممنوع است و برای حفظ سلامت مادر و جنین بهتر است این قبیل اقدامات به بعد از زایمان موکول شود.

تعداد جلسات اوزون تراپی مو

سوال مهم دیگری که ممکن است با آن مواجه شوید اسن است که تعداد جلسات اوزون تراپی مو چقدر است؟ تعداد جلسات اوزون تراپی تا حد زیادی به وضعیت و سلامت موها بستگی دارد. به عنوان مثال، اگر حجم موهایتان زیاد است و از رنگ و مواد شیمیایی زیاد استفاده می کنید، دو تا سه جلسه ممکن است به اوزون تراپی نیاز داشته باشید.

افرادی که موهای نسبتا سالمی داشته و با مشکلات زیادی روی پوست سر مواجه نمی باشند، با یک جلسه اوزون تراپی مو می توانند موهایی درخشان و سالم داشته باشند.

ماندگاری اوزون تراپی مو

تمام تکنیک های احیای مو دارای مدت زمان ماندگاری محدودی هستند و بدون شک اوزون تراپی مو نیز از این قضیه مستثنی نیست. پس از اجرای گام COOLING و سرد کردن موها در دستگاه میکرومیست، تا زمانی که مجدد موها گرم نشوند اوزون اثر خود را حفظ می کند. به همین دلیل می توان گفت، مدت زمان ماندگاری اوزون تراپی مو تا حد زیادی به مراقبت های بعد از آن بستگی دارد.

در حالت استاندارد مدت زمان ماندگاری اوزون تراپی مو می تواند در بازه ۱۰ روز تا چند هفته افزایش پیدا کند. اما اگر بعد از این مدت تا حد امکان استفاده از رنگ را کاهش دهید، موهایتان بدون شک سلامت خود را بهتر حفظ خواهند کرد.

مراقبت های بعد از اوزون تراپی مو

به منظور افزایش زمان ماندگاری اثر اوزون بر موها، لازم است مراقبت های بعد از اوزون تراپی مو را جدی بگیرید. از جمله مراقبت های مورد نیاز در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش استفاده از شامپوهای اسیدی
  • کاهش مصرف رنگ های شیمیایی برای مو
  • جلوگیری از شستشوی مداوم موها با آب داغ
  • استفاده از ماسک های آبرسان برای موی سر و کمک به هیدراته شدن مجدد موها
  • استفاده از ویتامین های مورد نیاز برای سلامت مو

بهترین کاندید برای اوزون تراپی چه افرادی هستند؟

ممکن است بارها با تبلیغات گسترده احیای مو با اوزون تراپی مواجه شده باشید و از خودتان بپرسید که آیا این روش برای من مناسب است یا خیر؟ برای پاسخ دادن به این سوال لیست کاملی از افرادی که کاندید مناسب برای این روش هستند را در ادامه معرفی می کنیم:

  • افرادی که به دلایل مختلف به جز وراثتی دچار ریزش مو هستند.
  • خانم هایی که پس از زایمان به دلیل ضعیف شدن بدن و کاهش خونرسانی موها دچار ریزش مو شده اند.
  • افرادی که دارای شوره سر و قارچ در پوست سر هستند.
  • خانم ها و آقایانی که با مشکل نرم و نازکی تارهای مو مواجه هستند.
  • افرادی که موهای بسیار خشک و شکننده داشته و موهای آنها مستعد موخوره است.
  • افرادی که با مشکل خارش سر مواجه هستند.
  • خانم ها و آقایانی که دچار ریزش موی سکه ای شده اند.
  • افرادی که دارای موهای خشک و بدون حالت بعد از رنگ مو هستند.

آیا اوزون تراپی مو را صاف میکند؟

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، حال سوال این است، آیا اوزون تراپی مو را صاف می کند؟ خونرسانی و آبرسانی موها می تواند روی حالت و از بین بردن فر مو اثر داشته باشد؟ لازم است بدانید که با هیدراته شدن موها و آبرسانی قوی آنها تا حد زیادی خشکی مو از بین می رود.

به همین دلیل افرادی که بعد از رنگ کردن مو با مشکل موهای مجعد و خشک و بدون حالت مواجه هستند می توانند با اوزون تراپی نتیجه خوبی دریافت کنند. اما در حالت معمول اوزون تراپی مو تاثیری بر صاف شدن موها ندارد. در نتیجه نمی توان انتظار داشت بعد از اوزون تراپی فر موها از بین برود. این روش نوعی احیای مو محسوب میشود و باعث درخشندگی و سلامت بیشتر آنها خواهد شد.

هزینه اوزون تراپی مو

قیمت اوزون تراپی مو به فاکتورهای متعددی بستگی دارد که از مهم ترین آنها می توان به شرایط موی فرد اشاره کرد. هزینه اوزون تراپی برای افرادی که دارای موهای بلند و پرپشت هستند بیشتر از موهای کوتاه است. علاوه براین، وضعیت فعلی موها و مشکلات موجود در آن نیز می تواند عامل دیگری در تعیین قیمت باشد.

بدون شک هر اندازه موها دارای اشکال بیشتری باشند، به همان اندازه تعداد جلسات افزایش پیدا نموده و در نهایت هزینه نهایی کار با افزایش مواجه خواهد شد. همچنین لازم به ذکر است، مراکزی که این قبیل خدمات را ارائه می دهند نیز می توانند بر قیمت ها تاثیرگذار باشند. به عنوان مثال، هزینه اوزون تراپی مو در سالن های زیبایی ممکن است کمتر از نرخ های ارائه شده در کلینیک های زیبایی باشد. چون تجهیزات بهتر و مناسب تری را استفاده می کنند.

سلامت و زیبایی پوست و مو در شادلین بیوتی

برای داشتن موهای سالم و زیبا باید به این مساله توجه داشته باشید که مراکز معتبر و حرفه ای را برای رنگ مو، بوتاکس مو و غیره انتخاب کنید. در غیر این صورت اجرای غیر استاندارد آنها به شدت می تواند به سلامت موها آسیب بزند و به اوزون تراپی مو با تعداد جلسات زیاد نیاز پیدا خواهید کرد. شادلین بیوتی یکی از معتبرترین سالن های زیبایی در تهران می باشد که با کادری مجرب و حرفه ای بهترین خدمات زیبایی و پوست و مو را در محیطی استاندارد و بهداشتی ارائه می دهد.

سوالات متداول اوزون تراپی مو

اوزون O3 که از سه اتم اکسیژن تشکیل شده است، دارای خاصیت اکسید کنندگی بسیار بالایی بوده و به همین دلیل می توان از آن در سلامت پوست و مو استفاده کرد. در اوزون تراپی از ویژگی اکسیدکنندگی O3 استفاده شده و شرایط را برای ورود اکسیژن به ریشه مو و کمک به خونرسانی آن فراهم نموده است.

در واقع در این روش، اوزون اتم های اکسیژن را وارد ریشه مو نموده و به همین دلیل ابتدا قارچ و آلودگی ها را از بین برده و در نهایت منجر به آبرسانی بهتر و خونرسانی ریشه مو میشود. اوزون تراپی در احیای مو کاربرد داشته و برای موهای رنگ شده و دارای ریزش کاربرد گسترده ای پیدا کرده است.

به منظور افزایش زمان ماندگاری اثر اوزون بر موها، لازم است مراقبت های بعد از اوزون تراپی مو را جدی بگیرید. از جمله مراقبت های مورد نیاز در این زمینه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاهش استفاده از شامپوهای اسیدی
  • کاهش مصرف رنگ های شیمیایی برای مو
  • جلوگیری از شستشوی مداوم موها با آب داغ
  • استفاده از ماسک های آبرسان برای موی سر و کمک به هیدراته شدن مجدد موها
  • استفاده از ویتامین های مورد نیاز برای سلامت مو
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری