بالیاژ مو

بالیاژ مو - شادلین بیوتی

آشنایی با بالیاژ مو

بالیاژ مو یکی از هنرمندانه ترین تکنیک ها برای رنگ کردن موها می باشد که موج فوق العاده زیبایی را ایجاد می کند. این تکنیک که بدون فویل اجرا میشود، زیرمجموعه هایلایت بوده اما تفاوت رنگ در قسمت بالای موها تا ساقه و نوک کم می باشد. به همین دلیل با بالیاژ می توانید موهایتان را مانند تابلو نقاشی تصور کنید که موجی بی نظیر از موها در آن جریان دارند. برای آشنایی بیشتر با بالیاژ مو، نحوه اجرای انواع مختلف آن، تفاوت هایی که با آمبره و سامبره دارد و همچنین قیمت و نکات مراقبت از آن در ادامه با شادلین بیوتی همراه باشید.

بالیاژ مو چیست؟

استفاده از سایه روشن روی موها به شدت مورد توجه خانم ها قرار گرفته و تکنیک های متعددی در این زمینه ارائه شده است. یکی از زیباترین روش ها که در سال ۱۹۷۰ در فرانسه برای اولین بار معرفی شد، بالیاژ نامیده میشود. بالیاژ در زبان فرانسه به معنای حرکت رفت و برگشتی شبیه به حرکت قلم موی نقاشی می باشد. از این روش حرکت دادن قلم مو روی بوم نقاشی برای موهای سر نیز استفاده شده و اصطلاحا به بالیاژ مو معروف شده است.

بالیاژ مو یکی از روش های هایلایت کردن و ایجاد سایه روشن روی موها می باشد که بدون فویل و هرگونه محافظ و جداکننده اجرا میشود. در این تکنیک ۴ تا ۵ سانت از ریشه موها فاصله گرفته و بعد از آن از رنگ تیره شروع شده و هر چه به نوک موها نزدیک میشوید، رنگ روشن تر خواهد شد. با توجه به اینکه در این تکنیک نظم وجود ندارد، به همین دلیل موج بسیار هنرمندانه ای روی موهای سر ایجاد شده و سایه روشن آن بی نظیر خواهد بود.

انواع بالیاژ مو

با توجه به اینکه بخش بندی برای رنگ آمیزی موها را به چه صورت انجام داده اید، نتیجه متفاوتی را از بالیاژ دریافت خواهید کرد. به عنوان مثال، از پرطرفدارترین مدل های بالیاژ مو می توان به موارد زیر اشاره کرد:

بالیاژ کامل

اگر موهایتان تراکم کمی دارد و می خواهید در کمترین زمان و با ارزان ترین قیمت موها را رنگ کنید، بالیاژ کامل یکی از بهترین گزینه ها می باشد. در این مدل تمام موهای سر با این تکنیک هایلایت میشود.

بالیاژ ریلی

یکی دیگر از انواع بالیاژ مو که طرفداران خاص خودش را دارد، مدل خطی می باشد. مهم ترین ویژگی این مدل هایلایت و سایه روشن های بسیار زیبا تنها در قسمت وسط پشت سر می باشد. برای اجرای این روش نیاز دارید تا قسمت پشت سر را به سه قسمت مساوری تقسیم کنید. سپس تکنیک بالیاژ مو را بر روی قسمت وسط اجرا و به دو بخش راست و چپ هیچ رنگی قرار نمیگیرد.

تفاوت رنگ قسمت وسط با راست و چپ سر جلوه بی نظیری دارد. اجرای این روش نسبت به سایر مدل ها آسان تر بوده و قیمت ارزان تری دارد.

بالیاژ به روش پوشینگ

در این تکنیک ابتدا موها بخش بندی شده و قسمت مورد نظر رو به بالا پوش داده میشود. بعد از پوش دادن مواد دکلره و سپس رنگ بالیاژ روی آنها قرار میگیرد. به دلیل پوش ایجاد شده در موها، تنها برخی از قسمت های مو روشن تر میشود و به همین دلیل هاله بسیار زیبایی بین موها ایجاد خواهد شد.

بالیاژ شلال

شلال یا کوک زدن یکی دیگر از انواع بالیاژ مو می باشد. برای اجرای این روش بعد از بخش بندی موها، مواد به صورت کوک و کمی با فاصله از هم روی مو قرار میگیرد. این فاصله سایه روشن بسیار زیبایی را روی موهایتان ایجاد می کند. البته توجه داشته باشید که اجرای این تکنیک نیاز به دقت بالایی دارد تا سایه روشن طبیعی تر جلوه کند.

بالیاژ مو کوتاه

بالیاژ مو کوتاه و بلند در حالت کلی تفاوتی با هم ندارند و تمام مدل های بالیاژ جزئی، ظریف، آمریکایی، کامل و غیره روی آنها قابل اجرا می باشد. اما چون قسمت روشن موهای کوتاه بیشتر در کنار صورت قرار میگیرد، حتما باید به تناسب آن با رنگ پوست توجه داشته باشید. به عنوان مثال، اگر پوست گندمی و سبزه دارید، بهتر است رنگ های بلوند را انتخاب نکنید. انتخاب رنگ یکی از مهارت های بسیار مهم و ضروری استایلیست و آرایشگر می باشد.

از دیگر انواع بالیاژ مو می توان به بالیاژ خطی، سایه روشن، آمریکایی و معکوس اشاره کرد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مزایای بالیاژ مو چیست؟

در چند سال اخیر به شدت بالیاژ مو مورد توجه قرار گرفته و بسیاری از خانم ها آن را به مش سوزنی و هایلایت با فوم و موارد مشابه ترجیح می دهند. بالیاژ مو چند مزیت مهم را به همراه دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • اجرای بالیاژ نیاز به ابزار خاصی نداشته و تنها با یک برس و شانه رنگ می توان سایه روشن مورد نظر را ایجاد کرد.
  • در مقایسه با سایر تکنیک های هایلایت، بالیاژ در مدت زمان کوتاهتری اجرا میشود.
  • با توجه به اینکه تغییر رنگ از ریشه فاصله دارد، با رشد موها جلوه ی بالیاژ حفظ میشود.
  • نسبت به تکنیک هایی که مو از ریشه رنگ میشود، بالیاژ به ترمیم کمتری نیاز دارد.
  • جلوه ظاهری این تکنیک بیشتر از سایر روش ها می باشد و سایه روشن ها حالت طبیعی تری دارند.

تفاوت بالیاژ با دیگر سبک های لایت

با توجه به اینکه تکنیک های هایلایت بسیار زیاد هستند، به همین دلیل اغلب خانم ها در تشخیص آنها با مشکل مواجه میشوند. به عنوان مثال، ممکن است این سوال بوجود آید که بالیاژ مو با هایلایت های معمولی چه تفاوتی دارد؟ از مهم ترین تفاوت های بالیاژ با هایلایت های معمولی در موارد زیر است:

  • بالیاژ بدون فویل انجام شده و شانه رنگ مو در جهت پایین به بالا و بالا به پایین حرکت می کند.
  • تفاوت طیف رنگ در بالا تا نوک موها در بالیاژ طبیعی تر است.
  • تراکم رنگ در نوک موها در تکنیک بالیاژ بیشتر از قسمت های بالایی می باشد. در سایر روش ها تراکم رنگ تقریبا در تمام بخش ها یکسان است.

تفاوت بالیاژ مو با آمبره

سوال مهم بعدی که ممکن است برایتان بوجود آمده باشد این است که تفاوت بالیاژ مو با آمبره و سامبره چیست؟ آمبره و سامبره هر دو از تکنیک های هایلایت می باشند که در هر دو رنگ از قسمت بالایی سر تیره بوده و هر چه به نوک نزدیک میشود روشن تر خواهد شد. از جمله تفاوت های این دو روش با بالیاژ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تفاوت رنگ در بالا و نوک موها در آمبره زیاد است، اما در بالیاژ طیف رنگی به صورت بسیار طبیعی تغییر می کند.
  • تراکم رنگ در آمبره و سامبره در قسمت نوک و بالای موها یکسان است. این در حالیست که در تکنیک بالیاژ تراکم رنگ هر چه به نوک نزدیک میشود بیشتر خواهد شد.
  • توجه داشته باشید که در اجرای بالیاژ مو، هر بخش که برای رنگ کردن جدا میشود باید بعد از رنگ حالت v پیدا کند. یعنی در نوک موها تمام موها رنگ شده و در بالا فاصله موهای رنگ شده از هم بیشتر میشود. این حالت را با حرکت شانه رنگ مو می توان ایجاد کرد و دقیقا باید احساس کنید که در حال نقاشی روی بوم هستید.

آموزش بالیاژ مو در منزل

علیرغم اینکه اجرای بالیاژ نیاز به تخصص و مهارت بالایی دارد، اما ممکن است تمایل داشته باشید که این تکنیک را در منزل انجام دهید. به همین دلیل در ادامه روش اجرای این تکنیک را در ادامه ارائه خواهیم داد:

  • برای بالیاژ به دکلره، کرم اکسیدان و رنگ نیاز دارید. متناسب با رنگ موی طبیعی خود می توانید رنگ مورد نظر برای هایلایت ها را انتخاب کنید.
  • مواد را بر اساس رنگ مورد نظر با هم مخلوط و در ظرف قرار دهید.
  • موها را بخش بندی کنید. برای بخش بندی ابتدا باید مشخص کنید که چه مدل بالیاژ مو را می پسندید. بالیاژ کامل یا خطی و جزئی؟
  • پس از بخش بندی بر اساس مدل مورد نظر، مواد رنگ را با شانه مخصوص از قسمت نوک روی موها بکشید. قسمت های پایینی و نوک موها باید کاملا با مواد آغشته شوند.
  • سپس با حرکت یک گوشه از نوک برس در جهت خلاف و رو به بالا، قسمت های بالایی بخش مورد نظر را به صورت v شکل با مواد آغشته کنید. یعنی وسط بالای بخش مورد نظر باید رنگ بسیار مو پراکنده داشته و گوشه ها تراکم بیشتری دارند.
  • بعد از اینکه این روند را برای تمام بخش های مورد نظر اجرا کردید، اجازه دهید تا رنگ اثر خودش را روی موها ایجاد کند.
  • در نهایت موها را با بشویید و اجازه دهید تا خشک شوند.
  • با سشوار و حالت دادن موها می توانید اثر بی نظیر موج های هایلایت مو را مشاهده کنید. این تکنیک اگر با دقت انجام شود، روی موهای بلند نتیجه بی نظیری دارد و چهره فرد را بسیار شاداب و سرزنده تر از حالت معمول نشان می دهد.

نکات مهم قبل و بعد از بالیاژ‌ کردن مو

تفاوتی ندارد که کدام تکنیک را برای رنگ کردن موها انتخاب می کنید، در هر صورت باید مراقبت های قبل و بعد از آن را جدی بگیرید. هر اندازه قبل و بعد بالیاژ مو نکات و استانداردها را بیشتر رعایت کنید، نتیجه بهتر و با دوام بالاتری نیز دریافت می کنید. به عنوان مثال، موارد زیر را بهتر است در این زمینه مد نظر قرار دهید:

  • قبل از بالیاژ مو بهتر است موخوره و نقص های روی موها از بین برود. سعی کنید موها را مرتب کنید و حتی اگر لازم است قد آن کوتاهتر شود.
  • برای اینکه رنگ اثر بهتری داشته باشد، بهتر است در دوران قاعدگی نسبت به اجرای آن اقدام نکنید.
  • بالیاژ مو مانند سایر تکنیک های رنگ مو برای خانم های باردار ممنوع می باشد.
  • استایلیست و فردی که این تکنیک را روی موهایتان اجرا می کند، ابتدا باید از شما درباره جهت فرق سر سوال بپرسد. موهایتان را بیشتر در چه جهتی و به چه مدل حالت می دهید؟
  • رنگ مورد علاقه خودتان را به استایلیست بگویید تا در نهایت از نتیجه راضی باشید.
  • بعد از بالیاژ مو برای ماندگاری بیشتر رنگ از شامپوهای اسیدی استفاده نکنید.
  • برای حفظ سلامت مو و کاهش اثر دکلره و رنگ های شیمیایی، حتما از ماسک های احیا کننده مو استفاده کنید.
  • بلافاصله بعد از بالیاژ از استخر استفاده نکنید، چون کلر آب به موها آسیب میزند.
  • تا حد امکان بلافاصله بعد از بالیاژ از شستشوی موها با آب داغ و به تعداد زیاد خودداری کنید.

آیا بالیاژ برای هر نوع مویی مناسب است؟

ممکن است تردید داشته باشید که ایا بالیاژ مو برای شما مناسب است یا خیر؟ لازم به ذکر است که یکی از مهم ترین مزایای این تکنیک، قابلیت اجرا و نتیجه بی نظیر آن بر روی هر نوع مو می باشد. به عبارت دیگر، تفاوتی ندارد که موهایتان بلند است یا کوتاه، تراکم زیادی دارد یا کم پشت و خلوت است، موهایتان رنگ شده است یا رنگ طبیعی دارد، هایلایت دارید یا خیر، در هر صورت می توانید با این تکنیک جلوه جدیدی را به موهایتان ببخشید.

اما در حالت کلی، هر اندازه موهایتان بلند تر و بدون هایلایت از قبل باشد، سایه روشن بالیاژ بهتر خودش را نشان می دهد.

مدت زمان اجرای تکنیک بالیاژ چقدر است؟

زمان اجرای بالیاژ مو به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و به همین دلیل نمی توان تایم مشخصی را ارائه داد. تراکم مو، قد موها، مدل انتخاب شده، مهارت استایلیست همگی می توانند در این زمینه نقش داشته باشند. در حالت کلی هر چه موها بلند و تراکم آنها بیشتر باشد، اجرای آن زمان بر تر خواهد بود.

آیا بالیاژ به مو آسیب میزند؟

مو اهمیت بسیار زیادی داشته و سلامت آن تاثیر فوق العاده ای بر زیبایی و اعتماد به نفس دارد. به همین دلیل قبل از انتخاب هر یک از تکنیک های زیباسازی آن باید به عوارض و معایبش نیز توجه داشته باشید. لازم است بدانید که بالیاژ یک تکنیک برای رنگ موها با رنگ های شیمیایی می باشد. به همین دلیل عوارضی را به همراه دارد.

از جمله معایب و عوارض بالیاژ می توان به خشک شدن موها در صورت اجرای نادرست آن اشاره کرد. به همین دلیل بهتر است حتما احیای مو را بعد از اجرای این روش ها جدی بگیرید. علاوه براین، این روش ها برای سلامت خانم های باردار و جنین آنها مضر بوده و باید به بعد از زایمان موکول شود. حساسیت های پوستی و تنفسی نیز از دیگر عوارض این روش می باشد. لذا اگر به مواد دکلره و رنگ آلرژی دارید، بهتر است در استفاده از این تکنیک ها محتاطانه عمل کنید.

احیای مو-شادلین بیوتی

زمان ترمیم بالیاژ

همان طور که اشاره شد، یکی از مهم ترین مزایای بالیاژ مو نسبت به سایر تکنیک ها، رنگ نشدن ریشه موها می باشد. به همین دلیل با رشد مو نیاز به ترمیم در فاصله کوتاه نیست. اما توجه داشته باشید که بعد از اینکه موهایتان رشد زیادی داشته باشند، به مرور فاصله قسمت رنگ شده از ریشه بیشتر میشود و سایه روشن ها جلوه خوبی نخواهند داشت.

در نتیجه می توان گفت، زمان ترمیم بالیاژ مو به رشد موهایتان بستگی دارد. بعد از اینکه احساس کردید موهایتان به اندازه کافی رشد کرده و فاصله ریشه تا شروع بخش رنگ شده زیاد است، لازم است نسبت به ترمیم بالیاژ مو اقدام کنید.

بالیاژ مو با بهترین قیمت و کیفیت در شادلین بیوتی

با توجه به اینکه مهارت و تجربه در اجرای بالیاژ مو حرف اول را می زند، لذا در انتخاب استایلیست باید دقت داشته باشید. شادلین بیوتی یکی از نام های شناخته شده در این حوزه می باشد که در تهران فعالیت داشته و جلوه ای بی نظیر از مو را برایتان ارائه می دهد. جهت مشاهده نمونه کار و دریافت وقت مراجعه می توانید با این مجموعه تماس بگیرید.

سوالات متداول بالیاژ مو

بالیاژ مو یکی از روش های هایلایت کردن و ایجاد سایه روشن روی موها می باشد که بدون فویل و هرگونه محافظ و جداکننده اجرا میشود. در این تکنیک ۴ تا ۵ سانت از ریشه موها فاصله گرفته و بعد از آن از رنگ تیره شروع شده و هر چه به نوک موها نزدیک میشوید، رنگ روشن تر خواهد شد. با توجه به اینکه در این تکنیک نظم وجود ندارد، به همین دلیل موج بسیار هنرمندانه ای روی موهای سر ایجاد شده و سایه روشن آن بی نظیر خواهد بود.

بالیاژ مو چند مزیت مهم را به همراه دارد که مهم ترین آنها عبارتند از:

  • اجرای بالیاژ نیاز به ابزار خاصی نداشته و تنها با یک برس و شانه رنگ می توان سایه روشن مورد نظر را ایجاد کرد.
  • در مقایسه با سایر تکنیک های هایلایت، بالیاژ در مدت زمان کوتاهتری اجرا میشود.
  • با توجه به اینکه تغییر رنگ از ریشه فاصله دارد، با رشد موها جلوه ی بالیاژ حفظ میشود.
  • نسبت به تکنیک هایی که مو از ریشه رنگ میشود، بالیاژ به ترمیم کمتری نیاز دارد.
  • جلوه ظاهری این تکنیک بیشتر از سایر روش ها می باشد و سایه روشن ها حالت طبیعی تری دارند.
0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری