سامبره

سامبره - شادلین بیوتی

سامبره مو

سامبره مو یکی از جدیدترین تکنیک ها برای رنگ مو می باشد که تفاوت بسیار هنرمندانه ای میان ریشه و ساقه موها ایجاد می کند. در این تکنیک تلاش میشود تا به صورت کاملا طبیعی نوک موها کمی روشن تر از قسمت بالا باشد و ریشه نیز بدون تغییر باقی بماند. با توجه به تنوع بسیار زیادی که در تکنیک های رنگ مو وجود دارد، به همین دلیل اغلب افراد در تشخیص تفاوت سامبره از آمبره و بالیاژ دچار شک و تردید میشوند. به همین دلیل در ادامه به طور کامل سامبره، انواع مختلف آن و نحوه اجرای کار و همچنین مزایا و معایب آن بر روی موهای بلند و کوتاه را بررسی و تفاوتی که با سایر روش ها دارد را بیان خواهیم کرد. با شادلین بیوتی همراه باشید.

سامبره چیست؟

مو تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره دارد و رنگ آن می تواند به شدت بر زیاد یا کمتر شدن سن تاثیرگذار باشد. به همین دلیل تکنیک های متعددی برای ایجاد تغییر در رنگ موها ارائه شده و از جدیدترین آنها می توان به سامبره اشاره کرد. سامبره مو به روشی گفته میشود که تغییر رنگ موها از فاصله حدود ۵ سانتی متری ریشه شروع شده و هر چه به نوک موها نزدیک میشود، روشن تر خواهد شد.

علیرغم تغییر رنگ موها از قسمت بالا تا نوک آنها، در سامبره تفاوت زیادی میان آنها وجود ندارد و هنر این است که به مرور و کاملا طبیعی رنگ روشن تر شود.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

مزایای سامبره چیست؟

در مقایسه با سایر روش های رنگ مو، سامبره با استقبال بیشتری مواجه شده است و دلیل آن مزایای متعدد این تکنیک است. از جمله مزایا و نقاط مثبت سامبره می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با توجه به اینکه ریشه موها در این روش تغییر رنگ ندارد، به همین دلیل با رشد مو نیاز کمتری به ترمیم رنگ خواهید داشت.
  • ایجاد سایه روشن روی موها به صورت طبیعی از بالا تا نوک موها، بدون ریشه باعث میشود تا برای تمام گروه های سنی اعم از دخترانه و جوان و بزرگسالان سامبره انتخاب ایده آلی باشد.

البته لازم به ذکر است که این مزایای در شرایطی بدست خواهد آمد که اجرای آن صحیح باشد. اجرای نادرست سامبره می تواند به شدت به سلامت موها آسیب بزند و در فاصله کوتاه نیاز به ترمیم داشته باشند.

اگه میخواید تفاوت سامبره و رنگ مو آمبره رو بدونید کلیک کنید: آمبره

تفاوت سامبره و بالیاژ

از دیگر تکنیک ها برای ایجاد تغییر در رنگ موهای بالای سر تا نوک می توان به بالیاژ مو اشاره کرد. درست مانند سامبره در این روش نیز از فاصله ۴ تا ۵ سانتی متری از ریشه رنگ موها به مرور روشن تر میشود و تا نوک ادامه پیدا می کند. تفاوت بالیاژ مو و سامبره در نحوه رنگ کردن است، چون در بالیاژ از فویل استفاده نمیشود.

علاوه براین، پراکندگی و فاصله رنگ مو در قسمت بالای سر در سامبره مانند پایین و نوک است. اما در بالیاژ قسمت بالای سر به صورت V شکل رنگ ها به مرور از هم فاصله میگیرند. همچنین لازم به ذکر است، حرکت برس و شانه رنگ در بالیاژ به صورت رفت و برگشتی و شبیه به رنگ کردن بوم نقاشی است و در سامبره به این صورت نیست.

انواع سامبره

تفاوتی ندارد که کدام تکنیک را برای رنگ کردن موها انتخاب می کنید، در هر صورت باید با رنگ پوست، فرم صورت و همچنین قد و تراکم موها تناسب داشته باشد. در انتخاب هر یک از انواع سامبره مو نیز باید به این موارد توجه داشته باشید تا در نهایت بتوانید بهترین گزینه را انتخاب کنید. از جمله انواع سامبره مو می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

سامبره روی موی مشکی

یکی از مهم ترین نکاتی که بهتر است برای استفاده از این تکنیک مد نظر داشته باشید، تناسب رنگ انتخاب شده با رنگ موهای طبیعی خودتان است. دقت داشته باشید که در سامبره تلاش میشود تا هایلایت و سایه روشن بسیار زیبا و طبیعی را روی موها ایجاد کرد. به همین دلیل نباید تفاوت زیادی با رنگ موهای طبیعی خودتان داشته باشد.

سامبره روی موی مشکی به دلیل جذابیت رنگ سیاه با رنگ های متعددی اجرا شده و همگی نتیجه فوق العاده ای دارند. از جمله انتخاب های مناسب برای سامبره روی موی مشکی می توان به استفاده از رنگ های قهوه ای، مسی، سرمه ای یا آبی نفتی، خاکستری، بنفش، فندوقی و بلوند دودی و قهوه ای طلایی اشاره کرد.

توجه داشته باشید که برای تغییر رنگ موی مشکی حتما به دکلره نیاز دارید. لذا در نحوه استفاده از آن دقت داشته باشید تا به سلامت موها آسیب وارد نشود. علاوه براین، فاصله تا ریشه را رعایت کنید تا به آنها آسیب وارد نشود.

سامبره موی کوتاه

در اجرای سامبره موی کوتاه نیز علاوه بر رعایت استانداردها برای جلوگیری از آسیب به مو، رنگ نیز باید با دقت انتخاب شود. چون نوک موهای کوتاه کنار صورت قرار میگیرد و جلوه بیشتری نسبت به موهای بلند دارد. لذا باید رنگ هایی را انتخاب کنید که با رنگ پوست تان تناسب داشته باشد.

سامبره مو برای چه کسانی مناسب است؟

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، می توان به این نتیجه رسید که سامبره با سلیقه اغلب افراد در گروه های سنی مختلف سازگار است. اما توجه داشته باشید که در این روش ریشه موها رنگ نمیشود و به همین دلیل اگر سعی دارید سفیدی موها را بپوشانید، سامبره نمی تواند گزینه مناسبی باشد. مگر اینکه ابتدا ریشه را با رنگ طبیعی موهای خودتان رنگ کنید.

علاوه براین، با توجه به اینکه رنگ نوک موها در سامبره حدود ۳ درجه روشن تر از بالای سر است، به همین دلیل روی موهای بلند این تکنیک نتیجه فوق العاده زیبایی خواهد داشت.

سامبره کردن مو چگونه انجام می شود؟

سامبره کردن مو در منزل و سالن های زیبایی انجام میشود، اما در هر صورت بهتر است فردی این کار را اجرا کند که تخصص کافی در زمینه شناخت مو داشته باشد. برای سامبره کردن موها ابتدا باید به موهای طبیعی فرد توجه کنید. آیا فرد دارای موهای سفید است یا خیر؟ سپس بر این اساس گام های زیر را به ترتیب باید اجرا کنید:

  • در سامبره نیاز دارید تا موهایتان ابتدا روشن شوند. با دکلره می توانید موها را روشن کنید.
  • اگر موهایتان سفید است، ابتدا باید رنگ پایه که همان رنگ اصلی موهای خودتان است را استفاده کنید. ریشه و موهای سفید باید کاملا رنگ شوند و البته در این گام بهتر است حتما از رنگ موهای طبیعی خودتان استفاده کنید.
  • رنگ با درجه تیره تر را آماده کنید و با برس و شانه مخصوص رنگ قسمت بالایی موها را به آن آغشته کنید. توجه داشته باشید که به هیچ عنوان نباید نوک موها در این مرحله رنگ شود.
  • رنگ با درجه روشن تر از بالای سر را برای نوک موها استفاده کنید.
  • با توجه به جنس موها و درجه رنگ مورد نظر چند دقیقه صبر کنید و سپس موها را کاملا شستشو دهید.

رنگ موهای محبوب برای سامبره

یکی از مهم ترین و اصلی ترین گام ها برای اینکه بهترین تیجه را از سامبره موها بدست آورید، انتخاب رنگ مناسب و متناسب با پوست صورت و فرم و حالت چهره است. اما اگر به دنبال این هستید که بدانید کدام ترکیب رنگ ها برای سامبره بیشترین طرفدار را دارد، ما به شما موارد زیر را پیشنهاد می دهیم:

  • عسلی برای موهای مشکی و تیره
  • مشکی طلایی؛ این ترکیب بر روی موهای تیره اجرا شده و هایلایت های طلایی جذابیت فوق العاده ای ایجاد می کنند.
  • بلوند طلایی برای موهای قهوه ای روشن
  • نقره ای برای افرادی که دارای موهای جو گندمی هستند

برای آشنایی با فیس فریم کلیک کنید: فیس فریم

چگونه از موهای سامبره مراقبت کنیم؟

تمام روش های رنگ کردن مو با مواد شیمیایی به مرور به شدت می توانند سلامت موها را از بین ببرند. علاوه براین، رعایت نکردن برخی از نکات نیز باعث میشود زیبایی و جلوه فوق العاده موها پس از سامبره خیلی زود از بین برود. به همین دلیل پیشنهاد می کنیم چند نکته زیر را برای مراقبت از موها بعد از سامبره مد نظر داشته باشید:

  • شامپوهای اسیدی به مرور رنگ موها را تغییر داده و به همین دلیل مصرف آنها را باید کنار بگذارید.
  • برای حفظ سلامت موها و از بین بردن عوارض رنگ، حتما از ماسک های تقویت کننده و آبرسان برای مو استفاده کنید.
  • کلر موجود در آب استخرها اثر منفی روی رنگ مو ایجاد می کنند. لذا پیشنهاد می کنیم بعد از سامبره مو بلافاصله از آب استخر استفاده نکنید.
  • هر گونه حرارت از قبیل آب داغ و اتو مو می تواند به رنگ موها آسیب وارد کند. تا حد امکان برای استحمام آب ولرم استفاده کنید تا موهایی همیشه درخشان و جذاب داشته باشید.

ماندگاری سامبره چقدر است؟

میزان ماندگاری سامبره بر روی موها تا حد زیادی به رشد موها بستگی دارد. با رشد سریع موها به مرور باید مجدد رنگ ترمیم شود تا فاصله از ریشه بیش از اندازه نباشد. علاوه براین، استفاده از شامپوهای اسیدی، شنا در استخر حاوی کلر و شستشوی مداوم موها با آب بیش از اندازه داغ همگی می توانند ماندگاری سامبره را کاهش دهند.

همچنین، توجه داشته باشید که برند رنگ موییی که استفاده می کنید تاثیر زیادی بر ماندگاری نتیجه کار دارد. رنگ های بی کیفیت خیلی زود دچار تغییر شده و جلوه موها از بین میرود.

مضرات سامبره مو

در حالت کلی استفاده از هرگونه رنگ شیمیایی باعث آسیب به بدن میشود و به همین دلیل حتما باید مراقبت های بعد از آن را جدی گرفته و موها را احیا کنید. از مهم ترین مضرات سامبره مو می توان به خشک شدن موها به دلیل اجرای نادرست این تکنیک اشاره کرد. علاوه براین، مواد دکلره می توانند به مرور منجر به سفید شدن موها شوند.

سامبره در دوران بارداری مضر است؟

در حالت کلی محدودیت زیادی برای اغلب افراد در زمینه رنگ کردن موها وجود ندارد. اما به منظور حفظ سلامت مادر و جنین، سامبره در دوران بارداری ممنوع است. مواد شیمیایی موجود در رنگ مو می تواند آسیب هایی به سلامت مادر و جنین وارد کند. علاوه براین، برخی از افراد به مواد رنگ و بوی آنها آلرژی داشته و به همین دلیل بهت است این روش ها را به بعد از بارداری و شیردهی موکول کنند.

قیمت سامبره مو چقدر است؟

قیمت سامبره مو مانند سایر روش ها به فاکتورهای بسیار زیادی بستگی دارد. یکی از مهم ترین آنها برند رنگ موی استفاده شده می باشد که ارتباط مستقیم با قیمت نهایی کار خواهد داشت. برخی از برندهای خارجی به دلیل کیفیت زیاد رنگ های گران تری را تولید می کنند و البته ماندگاری اثر آنها نیز بیشتر از رنگ های بی کیفیت است.

تراکم و قد مو نیز از دیگر فاکترهای مهمی می باشد که نمی توان از آنها چشم پوشی کرد. هر اندازه تراکم موها بیشتر و قد آنها بلندتر باشد، به همان نسبت نیز رنگ بیشتری استفاده خواهد شد. به همین دلیل قیمت سامبره مو بلند و پرتراکم بیشتر از سامبره موی کوتاه است. مهارت استایلیست، موقعیت جغرافیایی و امکانات سالن زیبایی همگی می توانند از دیگر فاکتورهای تاثیرگذار بر قیمت باشند.

سامبره مو در تهران

سامبره و سایر تکنیک های رنگ مو به همان اندازه که می توانند باعث زیباتر شدن شما شوند، اجرای نادرست آن نتیجه منفی خواهد داشت. به همین دلیل باید تمام مراحل از قبیل انتخاب رنگ و اجرای آن توسط افراد حرفه ای و متخصص انجام شود.

سوالات متداول سامبره

مو تاثیر بسیار زیادی بر زیبایی چهره دارد و رنگ آن می تواند به شدت بر زیاد یا کمتر شدن سن تاثیرگذار باشد. به همین دلیل تکنیک های متعددی برای ایجاد تغییر در رنگ موها ارائه شده و از جدیدترین آنها می توان به سامبره اشاره کرد. سامبره مو به روشی گفته میشود که تغییر رنگ موها از فاصله حدود ۵ سانتی متری ریشه شروع شده و هر چه به نوک موها نزدیک میشود، روشن تر خواهد شد.

  • با توجه به اینکه ریشه موها در این روش تغییر رنگ ندارد، به همین دلیل با رشد مو نیاز کمتری به ترمیم رنگ خواهید داشت.
  • ایجاد سایه روشن روی موها به صورت طبیعی از بالا تا نوک موها، بدون ریشه باعث میشود تا برای تمام گروه های سنی اعم از دخترانه و جوان و بزرگسالان سامبره انتخاب ایده آلی باشد.

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، می توان به این نتیجه رسید که سامبره با سلیقه اغلب افراد در گروه های سنی مختلف سازگار است. اما توجه داشته باشید که در این روش ریشه موها رنگ نمیشود و به همین دلیل اگر سعی دارید سفیدی موها را بپوشانید، سامبره نمی تواند گزینه مناسبی باشد. مگر اینکه ابتدا ریشه را با رنگ طبیعی موهای خودتان رنگ کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری