فیس فریم

فیس فریم - شادلین بیوتی

فیس فریم یا مش جلوی سر face frame که با نام مانی پیسز نیز شناخته شده است، یکی از جذاب ترین تکنیک ها برای ایجاد تغییر رنگ در موهای جلوی سر و کنار صورت می باشد. این روش زیرمجموعه ای از بالیاژ مو محسوب میشود و متناسب با فرم صورت باید منطقه مناسبی را برای ایجاد هایلایت ها انتخاب کرد. به دلیل جلوه بسیار زیاد رنگ موهای جلوی سر، اجرای فیس فریم face frame نیاز به مهارت بالا و شناخت رنگ ها دارد. ما در شادلین بیوتی در ادامه به سوالاتی از قبیل فیس فریم چیست، برای چه فرم صورت هایی مناسب است و آیا برای موی کوتاه بهتر است یا بلند و قیمت آن چقدر است پاسخ خواهیم داد.

فیس فریم چیست؟

رنگ موهایی که کنار صورت قرار دارند تاثیر بسیار زیادی بر جلوه ظاهری ایجاد نموده و به همین دلیل باید با دقت انتخاب شوند. یکی از روش های بسیار کاربردی و پرطرفدار که مورد توجه خانم ها قرار گرفته است، فیس فریم face frame می باشد که با تغییر رنگ موهای اطراف صورت چیزی شبیه به قاب ایجاد می کند. این روش با نام بالیاژ فیس فریم، مش جلوی سر، مانی پیسز و هایلایت فیس فریم نیز شناخته شده است.

مهم ترین ویژگی در فیس فریم، ایجاد هایلایت های بسیار زیبا در موهای جلوی سر و دو طرف صورت می باشد. این هایلایت ها مانند بالیاژ از ریشه فاصله داشته و هر چه به پایین موها نزدیک میشود، تراکم آنها افزایش پیدا می کند.

 

انواع فیس فریم

تکنیک فیس فریم را می توان با رنگ های مختلفی اجرا کرد و متناسب با فرم صورت افراد و همچنین سلیقه آنها به شیوه های متعددی انجام میشود. از جمله نمونه ها و مدل های فیس فریم که طرفداران زیادی دارند می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

فیس فریم با بالیاژ

یکی از زیباترین ترکیب هایی که برای فیس فریم یا مانی پیسز می توان انتخاب کرد، استفاده از آن در کنار بالیاژ مو می باشد. در این روش رنگ موها حدد ۴ تا ۵ سانتی متر از ریشه فاصله دارد و تراکم آنها در نوک موها افزایش پیدا می کند. فیس فریم هایی که با بالیاژ اجرا میشوند، در قسمت بالا حالت V شکل دارند. پراکندگی رنگ موها از پایین به بالا شبیه به پاشیدن رنگ روی بوم نقاشی بوده و به همین دلیل چهره ای حرفه ای و هنرمندانه برایتان ایجاد می کند.

فیس فریم رنگی

اگر از آن دسته افرادی هستید که طرح و مدل های فانتزی را انتخاب می کنید، فیس فریم رنگی یکی از بهترین گزینه ها برای شما خواهد بود. برای اجرای این مدل از رنگ های فانتزی از قبیل صورتی، سبز و قرمز استفاده میشود و بیشتر مورد توجه خانم های جوان قرار گرفته است. رنگ های فانتزی نه تنها بر روی موهای بلوند، بلکه برای موهای تیره نیز قابل اجرا بوده و چهره را فوق العاده جذاب می کند.

مانی پیسز با هایلایت

اگر موهایتان را قبلا هایلایت کرده اید و تصور می کنید که مانی پیسز برای شما قابل اجرا نیست، اشتباه می کنید. کافیست رنگی کمی روشن تر از هایلایت مو را انتخاب و برای قسمت جلوی سر و کنار صورت آنها را به کار ببرید. البته توجه داشته باشید که در این مدل فیس فریم رنگی را باید انتخاب کنید که با پوست سازگار باشد.

فیس فریم موی کوتاه

برخلاف موهای پشت سر، در بسیاری از مواقع قد موهای کنار صورت تا زیر چانه یا کمی بلندتر می باشد. به همین دلیل تفاوت زیادی در فیس فریم موی کوتاه با بلند وجود ندارد. اما در حالت کلی بهتر است اگر موهای پشت هایلایت دارند، رنگ برای مانی پیسز نیز متناسب با آن انتخاب شود تا هارمونی خوبی بوجود آید.

اگر موهای پشت سر رنگ طبیعی داشته و هایلایت در آنها به کار نرفته است، در این صورت از تمام رنگ های فانتزی و تیره و روشن می توان متناسب با پوست صورت استفاده کنید.

فیس فریم دخترانه

استفاده از رنگ هایی که با پوست صورت همخوانی نداشته و بیش از اندازه روشن هستند، باعث میشوند سن دختران کمی بیشتر بنظر برسد. از آنجا که اغلب خانم ها و حتی آقایان علاقه ای به بیشتر دیده شدن سن ندارند، به همین دلیل در فیس فریم باید وسواس داشته باشید. سعی کنید برای چهره های دخترانه از رنگ های کمی جسورانه و متفاوت استفاده کنید.

به عنوان مثال، دخترانی که موهای مشکی دارند، هایلایت های سرمه ای یا آبی تیره روی موهای کنار صورتشان بسیار جذاب خواهد بود. علاوه براین، استفاده از رنگ های گرم مانند کاراملی و مسی نیز همگی می توانند انتخاب خوبی محسوب شوند. اما بهتر است رنگ به صورت هایلایت باشد تا طبیعی بنظر برسد.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

بهترین رنگ فیس فریم

یکی از مهم ترین نکاتی که در اجرای فیس فریم باید مد نظر قرار داد، تناسب رنگ آن با پوست صورت است. رنگ موهای پشت سر را چون با صورت فاصله دارند می توان از طیف گسترده ای انتخاب کرد، اما برای موهای جلوی صورت قضیه بسیار جدی خواهد بود. چون با یک انتخاب درست می توانید صورت را باز و شاداب تر نشان دهید و انتخاب اشتباه آن نتیجه عکس خواهد داشت. از جمله رنگ های مناسب برای فیس فریم می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • اگر موهای قهوه ای سوخته دارید، مانی پیسز با رنگ های مسی و طلایی تیره می تواند انتخاب مناسبی باشد.
  • برای موهای قهوه ای روشن بهتر است رنگ های بلوند طلایی تیره را انتخاب کنید.
  • افرادی که موهای بلوند دارند، هایلایت بلوند پلاتینیوم روشن می تواند گزینه ایده آلی برای آنها باشد.
  • رنگ های فانتزی برای اغلب موها مناسب است، به شرط اینکه با رنگ پوست صورت تناسب داشته باشند.
  • برای موهای مشکی استفاده از هایلایت های طلایی تیره، استخوانی و فانتزی همگی مناسب هستند.

آموزش فیس فریم در خانه

بعد از اینکه با معنا و مفهوم فیس فریم مو و مدل های مختلف آن آشنا شدید، بهتر است کمی درباره نحوه اجرای این تکنیک بدانید. برای انجام فیس فریم در خانه یا سالن زیبایی با توجه به مدلی که انتخاب می کنید به ابزار و رنگ های متفاوتی احتیاج دارید.

  • ابتدا موهای جلوی سر را روی صورت شانه بزنید تا کاملا صاف شوند.
  • با دم شانه موها را از بالای سر تا قسمت گوش را جدا کنید
  • بخش هایی که نیاز به رنگ دارند را دکلره کنید
  • سپس رنگ مورد نظر را روی موها قرار داده و با فویل روی آنها را بپوشانید.
  • با توجه به نوع رنگ و جنس موها چند دقیقه صبر کنید تا مواد رنگی اثر خود را بگذارند و سپس شستشو دهید.

توجه داشته باشید که اگر فیس فریم را با بالیاژ انجام می دهید، نیاز به فویل نیست و رنگ را به صورت رفت و برگشتی روی موها قرار دهید. برای قسمت های بالای موها حالت V انتخاب و رنگ کنید و قسمت های انتهایی موها را کاملا به رنگ آغشته نمایید.

تقسیم بندی فیس فریم

برای تقسیم بندی موها برای فیس فریم، تکنیک و قانون خاصی وجود ندارد و با توجه به مدل مورد نظر می توان این کار را انجام داد. اما نکته بسیار مهم این است که، تقسیم بندی موها باید بر اساس فرم صورت انجام شود. چون در مانی پیسز رنگ موها کاملا کنار صورت قرار میگیرند، لذا بخش هایی باید رنگ شوند که معایب چهره را پنهان کنند.   

 

فیس فریم برای چه صورت هایی مناسب است؟

اصلی ترین دلیلی که از مانی پیسز یا هایلایت جلوی سر استفاده میشود، زیباتر شدن چهره با پنهان ساختن معایب فرم صورت است. به همین دلیل می توان گفت هیچ محدودیتی در فرم و حالت صورت برای اجرای فیس فریم وجود ندارد و کافیست منطقه و محدوده ی مناسبی را برای رنگ کردن موها انتخاب کنید.

اگر به دنبال این هستید که کدام مدل مانی پیسز با فرم و حالت صورت شما تناسب دارد یا خیر، کافیست موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • اگر صورت دایره ای و گرد دارید، بهترین انتخاب مانی پیسز با هایلایت هایی می باشد که از زیر موها و قسمت شقیقه ها شروع شوند.
  • اگر صورت قلبی شکل دارید، برای پنهان ساختن چانه باریک کافیست رنگ موها را از قسمت خط فک و گونه ها تغییر دهید.
  • برای صورت های مربعی شکل، هایلایت های ایجاد شده در دو طرف صورت از فاصله ۴ تا ۵ سانتی متری از ریشه تا نوک موها انتخاب ایده آلی خواهد بود
  • صورت های بیضی شکل محدودیتی در انتخاب مدل برای مانی فیس نمی باشند و هر سبک و طرحی را می توان برای آنها اجرا کرد.

فیس فریم موی مشکی

موهای مشکی یکی از جذاب ترین رنگ ها می باشد و تاثیر زیادی بر کمتر دیده شدن سن نیز خواهد داشت. به همین دلیل بسیاری از دختران جوان ترجیح می دهند به جای هایلایت تمام موهای سر، فقط جلوی موها را کمی تغییر دهند. فیس فریم موی مشکی با رنگ های مختلفی قابل اجرا می باشد و کاملا به سلیقه مشتری و رنگ صورت آنها بستگی دارد.

از مدل های فیس فریم موی مشکی می توان به رنگ های بلوند و روشن اشاره کرد که به دلیل تفاوت زیاد جلوه خوبی دارد. علاوه براین، برای اینکه بتوانید کمی چهره جذاب و جسورانه داشته باشید، پیشنهاد می کنیم زیبایی رنگ های فانتزی را در کنار مشکی موهای خودتان از دست ندهید. به عنوان مثال، مانی پیسز موی مشکی با رنگ سبز، صورتی، بنفش و آبی همگی انتخاب های بسیار زیبایی به شمار می روند.

برای دیدن مدل های سامبره مو کلیک کنید: سامبره

مزایای هایلایت فیس فریم

تغییر رنگ موهای جلوی سر و ایجاد هایلایت های حرفه ای کنار صورت مزایای متعددی به همراه دارد. به همین دلیل بسیاری از بازیگران هایلودی و خواننده های زن این مدل ها را انتخاب می کنند. از مهم ترین مزایای این تکنیک می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • رنگ کردن موها در حالت طبیعی آسیب زیادی به آنها وارد می کند و سلامت مو از بین خواهد رفت. با مانی پیسز فقط بخش بسیار کمی از موها رنگ شده و به همین دلیل به سایر موها آسیب وارد نخواهد شد.
  • اجرای مانی پیسز نسبت به رنگ کردن کل موهای سر زمان کمی نیاز دارد
  • به دلیل استفاده از رنگ بسیار کم و اجرای سریع این تکنیک، قیمت فیس فریم نسبت به سایر تکنیک های رنگ مو ارزان تر است.

مراقبت های بعد از فیس فریم

به دلیل استفاده از رنگ های شیمیایی در مانی پیسز، لازم است در استفاده و نگهداری از موها بعد از اجرای این تکنیک نکات متعددی را مد نظر قرار دهید. چون هر چه مراقبت های بعد از فیس فریم را بهتر رعایت کنید، ماندگاری اثر آن بیشتر خواهد بود. برخی از این نکات عبارتند از:

  • برای افزایش ماندگاری بالیاژ فیس فریم، بهتر است از شامپوهای اسیدی استفاده نکنید.
  • کلر موجود در آب استخر رنگ موها را تغییر ی دهد. به همین دلیل بهتر است تا حد امکان از استخر استفاده نکنید.
  • شستشوی مداوم موها با آب داغ باعث میشود رنگ موها تغییر کند.
  • برای اینکه بتوانید جذابیت موهای رنگ شده در جلوی سر را بیشتر کنید، بهتر است از ماسک های آبرسان و تقویت کننده استفاده کنید.

البته لازم به ذکر است، چون در این روش نیز از رنگ های شیمیایی استفاده میشود، به همین دلیل می تواند به موها آسیب بزند. به همین دلیل بهتر است بیش از اندازه این روش را برای رنگ کردن مو انتخاب نکنید.

فیس فریم مو برای چه افرادی ضرر دارد؟

حضور در سالن های زیبایی و استفاده از رنگ های شیمیایی می تواند برای برخی از افراد چالش هایی را به همراه داشته باشد. به همین علت بهتر است افراد زیر تا حد امکان مانی پیسز را برای رنگ موهای کنار صورت انتخاب نکنند:

  • استفاده از رنگ های شیمیایی در دوران بارداری و شیردهی ممنوع می باشد. چون مواد شیمیایی موجود در رنگ وارد خون شده و سلامت جنین و مادر را به خطر خواهد انداخت.
  • افرادی که دارای مشکلات تنفسی هستند و بوی رنگ های شیمایی باعث تحریک سیستم تنفسی آنها میشود.
  • افرادی که به مواد رنگ حساسیت و آلرژی داشته و پوست آنها دچار خارش و قرمزی میشود.
  • افرادی که در حال شیمی درمانی هستند نیز بهتر است تا بهبودی بدن و اتمام درمان از این قبیل خدمات استفاده نکنند.

 

قیمت فیس فریم

در یک مقایسه کلی، قیمت فیس فریم نسبت به سایر تکنیک ها ارزان تر است. چون در این تکنیک رنگ بسیار کمی استفاده میشود. علاوه براین، استایلیست زمان کمتری را برای اجرای این روش اختصاص می دهد. اما لازم است بدانید که قیمت مانی پیسز بر اساس نوع و برند رنگ، مقدار آن و بلندی و کوتاهی موها و همچنین روش و مدل انتخاب شده توسط مشتری تعیین می گردد.

علاوه براین، قیمت تمام خدمات زیبایی بر اساس امکانات سالن زیبایی، مهارت و تخصص استایلیست  و موقعیت جغرافیایی آرایشگاه آن ممکن است تغییر کند. به طوریکه نرخ های ارائه شده در تهران بیشتر از شهرستان ها محاسبه میشود.

بالیاژ فیس فریم در شادلین بیوتی

برای اینکه بتوانید چهره ای جذاب و شاداب داشته باشید، کافیست با شادلین بیوتی و خدمات متنوع آن همراه شوید. این مجموعه انواع خدمات زیبایی و پوست و مو از قبیل فیس فریم و هایلایت و غیره را با بالاترین کیفیت در غرب تهران ارائه می دهد. استایلیست های شادلین بیوتی با بررسی فرم صورت و رنگ پوست در نهایت بهترین مدل ها را پیشنهاد و بر اساس سلیقه مشتری آنها را اجرا می کنند. جهت مشاهده نمونه کار و همچنین دریافت نوبت مراجعه به سالن زیبایی می توانید از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه با کارشناسان شادلین بیوتی تماس بگیرید.

سوالات متداول فیس فریم

فیس فریم یا مش جلوی سر face frame که با نام مانی پیسز نیز شناخته شده است، یکی از جذاب ترین تکنیک ها برای ایجاد تغییر رنگ در موهای جلوی سر و کنار صورت می باشد. این روش زیرمجموعه ای از بالیاژ مو محسوب میشود و متناسب با فرم صورت باید منطقه مناسبی را برای ایجاد هایلایت ها انتخاب کرد. به دلیل جلوه بسیار زیاد رنگ موهای جلوی سر، اجرای فیس فریم face frame نیاز به مهارت بالا و شناخت رنگ ها دارد.

  • ابتدا موهای جلوی سر را روی صورت شانه بزنید تا کاملا صاف شوند.
  • با دم شانه موها را از بالای سر تا قسمت گوش را جدا کنید
  • بخش هایی که نیاز به رنگ دارند را دکلره کنید
  • سپس رنگ مورد نظر را روی موها قرار داده و با فویل روی آنها را بپوشانید.
  • با توجه به نوع رنگ و جنس موها چند دقیقه صبر کنید تا مواد رنگی اثر خود را بگذارند و سپس شستشو دهید.

اصلی ترین دلیلی که از مانی پیسز یا هایلایت جلوی سر استفاده میشود، زیباتر شدن چهره با پنهان ساختن معایب فرم صورت است. به همین دلیل می توان گفت هیچ محدودیتی در فرم و حالت صورت برای اجرای فیس فریم وجود ندارد و کافیست منطقه و محدوده ی مناسبی را برای رنگ کردن موها انتخاب کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری