لیفت مژه

لیفت مژه - شادلین بیوتی

لیفتِ مژه چیست؟

داشتن چشم های درشت و خوش حالت بدون مژه بدون شک زیبایی ندارد و به همین دلیل است که تکنیک های متعددی برای بیشتر دیده شدن تارهای مژه ارائه شده است. در حالت کلی اغلب افراد ترجیح می دهند مژه های تیره و پرتراکم و البته حالت دار داشته باشند. یکی از روش های بسیار مناسب در این زمینه، لیفت مژه می باشد. لیفت به تکنیکی گفته میشود که تنها در حالت و فرم مژه ها تاثیر داشته و باعث میشود پرپشت و حالت دار و بلند بنظر برسند.

یکی از مهم ترین ویژگی های لیفت مژه این است که تعداد تارهای مژه را زیاد نمی کند، بلکه مواد استفاده شده برای آن باعث حالت دار و تیره تر شدن مژه های طبیعی فرد خواهد شد. به همین دلیل این تکنیک زیبایی کاملا طبیعی به چهره تان میدهد.

مراحل لیفتِ مژه

مانند سایر تکنیک ها و روش های زیبایی پوست و مو، لیفت نیز نیاز به تخصص و مهارت دارد. چون این احتمال وجود دارد که مواد اطراف چشم نفوذ کند و منجر به حساسیت و آلرژی شوند. در سالن های زیبایی افراد متخصص و حرفه ای در این حوزه مراحل زیر را برای حالت دار شدن مژه ها با لیفت انجام می دهند:

  • ابتدا باید تمام مواد آرایشی روی چشم و مژه ها تمیز شوند. ریمل و خط چشم باید تمیز شده و لنزها را خارج کنید. برای این کار می توانید از سرم های شستشو استفاده کنید.
  • مقدار کمی چسب مخصوص را روی پلک بالایی ریخته و نوار سیلیکونی را به آن بچسبانید. این نوار سیلیکونی کمک می کند تا مژه ها حالت بگیرند.
  • پد مخصوصی که داخل کیت لیفت قرار دارد را باید از نقطه رویش مژه های ردیف پایین روی پوست قرار دهید
  • سپس با ابزار و براش مخصوص سعی کنید تمام تارهای مژه را از هم جدا کنید.
  • لوسیون لیفتینگ را با براش روی تارهای مژه بکشید و اجازه بدهید حدود ۱۵ دقیقه مژه ها روی پد سیلیکونی قرار گیرند. توجه داشته باشید که ابتدا لوسیون پرم استفاده شود و بعد از حدود ۱۵ دقیقه لوسیون فیکس را باید به مژه ها بزنید. در این مرحله باید ظرافت و دقت بالایی داشته باشید و مواد اضافه که در گوشه چشم یا روی پوست قرار گرفته اند را تمیز کنید.
  • اگر قصد دارید رنگ مژه ها کمی تیره تر شود، بعد از خشک شدن کامل لوسیون های پرم و فیکس، بهتر است مژه ها رنگ شوند.
  • سپس با استفاده از مواد کراتین می توانید به ضخیم تر شدن مژه ها کمک کنید. مواد کراتین را روی تارهای مژه بکشید و اجازه دهید تا به مرور اثر بگذارند.
  • در نهایت پدهای سیلیکونی بالا و پایین را از روی پلک جدا کنید و پوست زیر آنها را به آرامی تمیز کنید. مواد لیفت مژه حدود ۲۴ ساعت بعد می توانند اثر خود را نشان دهند و در این مدت نباید به هیچ عنوان رطوبت و مواد آرایشی به آنها برسد.
لیفت مژه - شادلین بیوتی

مواد لیفتِ مژه

نکته بسیار مهمی که برای لیفت کردن مژه ها باید مد نظر قرار داد، استفاده از مواد مناسب و مرغوب است. از جمله موادی که برای این منظور می توانید استفاده کنید، لوسیون پرم Perm lotion، لوسیون فیکس و رنگ می باشد. لوسیون پرم که از مونو اتانول آمین، متیل پارابن، پلی آکریل آمید، پرپوپیلن گلیکول و تیوگلیکولیک تشکیل شده است، تاثیر بسیار زیادی بر حالت مژه ها داد. این مواد باعث میشود تا تارهای مژه حالت فر پد سیلیکونی را به خود بگیرند و به همین دلیل چشم ها بسیار خوش فرم نشان می دهند.

لوسیون فیکس که روی پرم استفاده میشود، همان طور که مشخص است، نقش تثبیت کننده دارد و باعث میشود حالت مژه ها حفظ شوند. این مواد ترکیبی از متیل پارابن، پروپیلن گلیکول، پلی آکریل آمید و پلی سوربات است. کیفیت این مواد اهمیت بسیار زیادی داشته و بهتر است از برندهای معتبر و شناخته شده تهیه کنید.

در کیت های لیفت مژه علاوه بر لوسیون پرم و فیکس موارد دیگری همچون رنگ، براش، کراتین و همچنین سرم های شستشو برای تمیز کردن مواد روی پوست اطراف چشم ارائه میشود. رنگ همیشه برای لیفت کاربرد ندارد و بنا به خواسته مشتری و با توجه به رنگ مژه های طبیعی فرد استفاده میشود. اگر مژه هایتان در حالت طبیعی تیره هستند، نیاز به استفاده از رنگ نیست. اما اگر مژه هایتان رنگ روشن دارند، با استفاد از رنگ بعد از کراتین گذاری می توانید جذابیت بیشتری به چهره تان ببخشید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید 

نکات مهم قبل از لیفتِ مژه

بدون شک برای لیفت مژه نیز مانند سایر تکنیک های زیبایی، باید و نبایدهایی وجود دارد. رعایت این موارد می تواند تاثیر مستقیم بر کیفیت کار و ماندگاری آن داشته باشد. به عنوان مثال، نکات مهمی که قبل از لیفت مژه باید رعایت شوند عبارتند از:

  • استفاده از لنز در زمان لیفت ممنوع است و باید از چشم خارج کنید.
  • ریمل و سایر مواد آرایشی چشم اثر منفی بر ماندگاری مواد لیفت دارد. حتما قبل از لیفت تمام آرایش چشم را تمیز کنید.

مراقبت های بعد از لیفت مژه

پس از لیفت مژه نیز مراقبت هایی لازم است که حتما باید به آنها توجه کنید. برای اینکه ماندگاری لیفت مژه را افزایش دهید، کافیست به این نکات دقت کنید:

  • تا ۲۴ ساعت بعد از لیفت به هیچ عنوان نباید به مژه ها رطوبت برسد. رطوبت باعث میشود مواد لیفت اثر خود را خیلی زود از دست بدهند.
  • کلر موجود در آب استخر اثر منفی بر مواد لیفت روی مژه دارد. به همین دلیل بهتر است تا یک هفته بعد از لیفت از استخر استفاده نکنید.
  • روغن نارگیل و ماسک های تقویت کننده سه روز بعد از لیفت می توانند به اثر بهتر مواد تاثیر بگذارند.
  • مژه های دارای لیفت نیاز به فر مژه ندارند.
  • مژه های لیفت شده حالت زیبایی دارد و به همین دلیل بهتر است تا حد امکان از ریمل استفاده نکنید. در صورت تمایل به استفاده از ریمل، سعی کنید نوع ضد آب را استفاده نکنید، چون به شدت ماندگاری اثر لیفت را کاهش می دهند.

ماندگاری لیفت مژه

بدون شک تمام خانم ها ترجیح می دهند مژه هایشان برای مدت طولانی حالت و فرم داشته باشد. اما هیچ یک از روش های زیبایی ماندگاری دائمی ندارند و به مرور اثر آنها کاهش پیدا می کند. ماندگاری لیفت مژه نیز دائمی نیست و حدود ۶ تا ۸ هفته می توان مژه ها را با این روش خوش حالت کرد. البته توجه داشته باشید که ماندگاری این روش به چند فاکتور بستگی دارد و بر همین اساس افزایش یا کاهش می یابد:

  • نحوه اجرا: اجرای صحیح کار باعث میشود ماندگاری افزایش پیدا کند
  • نوع مواد: مواد لیفت از نظر کیفیت با هم تفاوت دارند و مواد نامرغوب خیلی زود اثر خود را از دست می دهند.
  • مراقبت های قبل و بعد از لیفت: باید و نبایدها اگر به درستی رعایت نشوند، ماندگاری اثر لیفت مژه را کاهش می دهند.
لیفت مژه - شادلین بیوتی
لیفت مژه - شادلین بیوتی

تفاوت لیفت با لمینت مژه

یکی از سوالات و ابهامات بسیار رایجی که وجود دارد این است که، آیا لیفت همان لمینت است؟ این دو روش چه تفاوت ها و شباهت هایی با هم دارند؟ واقعیت این است که لیفت تنها بر روی حالت مژه ها اثر می گذارد. این در حالیست که لمینت به دلیل استفاده از مواد مخصوص باعث ضخیم تر شدن تارهای مژه طبیعی میشود.

برای اینکه چشم های زیبا با مژه های خوش حالت و پر داشته باشید، بهترین انتخاب ترکیب لیفت و لمینت مژه با هم است. لمینت مژه ها را ضخیم و پر رنگ تر نشان می دهد و با حالتی که لیفت روی آنها ایجاد می کند، در نهایت نتیجه بی نظیری دارد. به طوریکه حداقل تا ۶ هفته نیاز به ریمل نخواهید داشت.

کاشت مژه بهتر است یا لیفت؟

کاشت و اکستنشن مژه از دیگر روش های پرطرفدار برای داشتن چشم های زیبا و مژه های پر و حالت دار است. این روش ها همان طور که مشخص است، به تعداد تارهای مژه های طبیعی اضافه می کنند و به همین دلیل تراکم مژه ها بیشتر میشود. اما سوال این است، کاشت مژه بهتر است یا لیفت؟

واقعیت این است که نمی توان جواب ثابت و قطعی در این زمینه داد. چون کاشت مژه برای افرادی که تراکم مژه بسیار کمی دارند نتیجه بهتری می دهد. این در حالیست که لیفت برای تراکم مژه متوسط رو به بالا کاربرد دارد. علاوه براین، با لیفت نمی تواند قد مژه ها را تغیر داد، اما با اکستنشن می توان تارهای مژه به اندازه دلخواه را استفاده کرد.

البته این نکته را نیز مد نظر داشته باشید که با کاشت مژه این احتمال وجود دارد که تارهای مژه طبیعی آسیب ببینید و دچار ریزش شوند. اما این مشکل در لیفت بوجود نخواهد آمد و خیالتان بابت سلامت مژه ها راحت خواهد بود. مهم تر از همه اینکه، افرادی که لیفت را انتخاب می کنند، چهره ای طبیعی تر خواهند داشت که یک مزیت بزرگ نسبت به کاشت است.

مزایای لیفتِ مژه

با توجه به آنچه در طول متن اشاره شد، لیفت مژه چند مزیت مهم را به همراه دارد که از مهم ترین آنها می توان به گزینه های زیر اشاره کرد:

  • مواد لیفت به سلامت تارهای مژه آسیب وارد نمی کنند و باعث ریزش آنها نخواهند شد.
  • زیبایی چشم ها بعد از لیفت کاملا طبیعی است
  • ماندگاری لیفت بیشتر از سایر تکنیک های زیبایی مژه می باشد و به ریمل نیاز نخواهید داشت
  • اجرای لیفت نیاز به زمان زیادی ندارد.

عوارض لیفت مژه

علیرغم تمام مزایای فوق، ممکن است با برخی از عوارض نیز بعد از لیفت مژه مواجه شوید و بهتر است مطلع باشید:

  • در صورت اجرای نادرست، مواد لیفت ممکن است اطراف چشم پخش شوند و باعث آلرژی گردند.
  • برخی از افراد به چسب زیر پد سیلیکونی و مواد لیفت آلرژی داشته و پوست و چشم آنها قرمز و دچار التهاب میشود.
  • به همین دلیل بهتر است ابتدا تست را انجام دهید. در داخل کیت های لیفت مواد تست ارائه میشود و مقدار کمی از آنها را روی پوست پشت گوش قرار دهید. اگر احساس کردید که این مواد باعث قرمزی پوستتان میشود، بهتر از لیفت را انجام ندهید.

لیفت کردن مژه در خانه با مواد طبیعی

اگر از آن دسته افراد هستید که طبیعی بودن مواد آرایشی برایتان اهمیت دارد، می توانید لیفت مژه را در خانه با مواد آلوئه ورا انجام دهید. آلوئه ورا از مواد طبیعی می باشد که علاوه بر قدرت بسیار زیاد در آبرسانی، در حالت دادن مژه ها و تارهای مو نیز نقش مهمی دارد.

کافیست ابتدا مواد آرایشی را از روی مژه ها کاملا تمیز کنید. سپس روی تارهای مژه که از قبل کاملا از هم جدا شده اند آلوئه ورا بکشید و با براش به آنها حالت دهید. برای اینکه آلوئه ورا روی مژه ها اثر بگذارد، حدود ۳ ساعت باید صبر کنید و سپس با آب سرد صورت را بشویید تا مواد تمیز شوند. این کار را سعی کنید چند مرتبه در هفته انجام دهید تا مژه هایی سالم و خوش حالت داشته باشید. در واقع آلوئه ورا نوعی تقویت کننده می باشد و در سلامت مژه ها اثر زیادی دارد.  

لیفت کردن مژه برای چه افرادی ضرر دارد؟

حتی مواد طبیعی که در طول روز با آنها در ارتباط هستیم، برای برخی از افراد ممکن است منجر به آلرژی و آسیب شوند. در نتیجه نمی توان انتظار داشت که لیفت مژه برای همه افراد مناسب است. واقعیت این است که مواد لیفت می تواند برای افرادی که دارای عفونت های چشمی، بیماری های مختلف چشم هستند مضر باشد. علاوه براین، اگر به تازگی جراحی چشم انجام داده اید یا باردار هستید، پیشنهاد می کنیم لیفت را به زمان دیگری موکول کنید، چون سلامتی شما اهمیت بیشتری نسبت به زیبایی چهره تان دارد.

هزینه لیفتِ مژه

هزینه لیفتِ مژه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و به همین دلیل نرخ های مختلفی برای آنها ارائه میشود. از جمله فاکتورهای مهم در این زمینه می توان به نوع و برند مواد اشاره کرد. هر اندازه برندی که مواد لیفت را ارائه می دهد اعتبار بالاتری داشته باشد، به همان نسبت نیز هزینه نهایی کار افزایش پیدا خواهد کرد. عوامل جانبی از قبیل جغرافیا و شهری که این خدمات را دریافت می کنید نیز می تواند بر قیمت لیفت مژه اثر داشته باشد. به عنوان مثال هزینه در تهران بیشتر از شهرستان ها خواهد بود.

لیفت مژه با بالاترین ماندگاری در تهران

ما در شادلین بیوتی امانتدار زیبایی شما هستیم و تلاش می کنیم تا سلامت و جذابیت را در کنار هم داشته باشید. به همین منظور انواع خدمات زیبایی پوست و مو اعم از لیفت مژه، کراتین مو، رنگ و غیره را با بالاترین کیفیت در محیطی کاملا بهداشتی و مجهز به تجهیزات روز دنیا ارائه می دهیم. جهت مشاهده نمونه کارها و کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق راه های ارتباطی پایین صفحه با شادلین بیوتی تماس بگیرید.

سوالات متداول لیفت مژه

حتی مواد طبیعی که در طول روز با آنها در ارتباط هستیم، برای برخی از افراد ممکن است منجر به آلرژی و آسیب شوند. در نتیجه نمی توان انتظار داشت که لیفت مژه برای همه افراد مناسب است. واقعیت این است که مواد لیفت می تواند برای افرادی که دارای عفونت های چشمی، بیماری های مختلف چشم هستند مضر باشد.

هزینه لیفت مژه به فاکتورهای متعددی بستگی دارد و به همین دلیل نرخ های مختلفی برای آنها ارائه میشود. از جمله فاکتورهای مهم در این زمینه می توان به نوع و برند مواد اشاره کرد. هر اندازه برندی که مواد لیفت را ارائه می دهد اعتبار بالاتری داشته باشد، به همان نسبت نیز هزینه نهایی کار افزایش پیدا خواهد کرد.

واقعیت این است که لیفت تنها بر روی حالت مژه ها اثر می گذارد. این در حالیست که لمینت به دلیل استفاده از مواد مخصوص باعث ضخیم تر شدن تارهای مژه طبیعی میشود. برای اینکه چشم های زیبا با مژه های خوش حالت و پر داشته باشید، بهترین انتخاب ترکیب لیفت و لمینت مژه با هم است. لمینت مژه ها را ضخیم و پر رنگ تر نشان می دهد و با حالتی که لیفت روی آنها ایجاد می کند، در نهایت نتیجه بی نظیری دارد. به طوریکه حداقل تا ۶ هفته نیاز به ریمل نخواهید داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری