رنگ و مش 

رنگ و مش - شادلین بیوتی

رنگ و مش :

رنگ و مش را می توان از جمله فرایند های زیبایی دانست که امروزه در کشور ما و همین طور کشورهای اروپایی و خارجی رواج بسیار زیادی پیدا کرده است. موها در این روش به گونه ای رنگ می شوند که دارای تضاد تیره و روشن باشند. به طور کلی بهتر است بدانید که مش کردن یکی از تکنیک های مربوط به رنگ مو می باشد که باعث دو برابر شدن جذابیت شخص خواهد شد.

در واقع این کار به موهای شما عمق بیشتری می دهد. رنگ و مش به شکلی انجام می شود که در آن قسمت هایی از موهای فرد با رنگ کل موها متفاوت خواهد بود‌‌. یعنی این که رنگ پس زمینه مو ها تیره تر و شاخه ‌های انتخاب شده برای مش روشن ‌تر می‌ شوند‌. این تفاوت اختلاف رنگ ها معمولاً در نظر گرفته می ‌شود تا ظاهری خاص و زیبا برای شما ایجاد کند. جالب است بدانید اگر رنگ و مش به گونه ‌ای اجرا شود که تضاد دو رنگ کمتر باشد چهره شخص جوان تر دیده خواهد شد. همچنین امروزه از روش‌ های مختلفی برای این کار استفاده می ‌شود. البته انجام هر یک از این روش ها با توجه به نظر شخصی فرد خواهد بود. در این مطلب قصد داریم که اطلاعات بیشتری در مورد رنگ و مش در اختیار شما دوستان عزیز قرار دهیم با ما همراه باشید. 

رنگ و مش چیست؟ 

معمولا عواملی مانند بلندی و کوتاهی، حالت یا حتی رنگ بندی مو ها می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و همین طور جذابیت شخص داشته باشد. در این میان رنگ کردن موها بخصوص رنگ و مش نیاز به تخصص بیشتری دارد. زیرا تنها یک اشتباه کوچک در چگونگی انجام آن یا حتی استفاده از مواد بی کیفیت می ‌تواند باعث عدم رضایت مشتری و عدم جذابیت رنگ موها گردد. پس بهتر است در زمان رنگ کردن موها حتماً به تکنسین های با تجربه که از مواد معتبر و باکیفیت استفاده می کنند مراجعه نمایید. 

در یک تعریف کلی می ‌توان گفت رنگ و مش از جمله تکنیک های آرایشی می باشد که باعث ایجاد نوعی اختلاف رنگ در موهای افراد می شود. در این روش ابتدا موها دکلره شده سپس از رنگ و اکسیدان استفاده خواهد شد. در کل بهتر است بدانید که وجود قسمت های تیره و روشن زیبایی بسیار فوق العاده ای را ایجاد خواهد کرد. البته توجه داشته باشید که اختلاف رنگ در تکنیک رنگ و مش باید بین ۳ تا ۴ درجه باشد. زیرا افزایش آن موجب خواهد شد تا سن افراد نسبت به آن چه که می باشد بیشتر دیده شود. همچنین جالب است بدانید که تکنیک رنگ و مش به روش های مختلفی انجام می شود. این روش ها را می توان شامل استفاده از کلاه مخصوص، استفاده از فویل و همچنین استفاده از شانه دانست. در زیر هر یک از این روش ‌ها را به صورت جداگانه برای شما دوستان عزیز توضیح داده ایم. 

برای آشنایی با تکنیک فیس فریم کلیک کنید: فیس فریم

روش های رنگ و مش: 

همان طور که گفته شد برای انجام رنگ و مش از روش های مختلفی استفاده می شود. اما تمام این تکنیک ها باعث می گردند تا پس از رنگ کردن موها قسمتی از تارهای جدا شده مو تیره تر یا روشن تر از بقیه قسمت ها دیده شوند. چگونگی انجام روش های رنگ و مش را در زیر بیان کرده ایم. 

انجام رنگ و مش با کمک کلاه مخصوص: 

معمولا انجام رنگ و مش با استفاده از کلاه مخصوص برای افرادی که دارای موهای کوتاه یا متوسطی هستند یا حتی افرادی که دارای موهای نرم لطیف می باشند گزینه مناسبی به شمار می آید. زیرا برای انجام آن از نوعی قلاب مخصوص نیز استفاده می‌ شود. یعنی موها با کمک قلاب از داخل کلاه خارج می گردند. بنابراین وجود موهای بلند یا حتی موهای وز شده می تواند باعث ایجاد درد بسیار زیادی برای فرد گردد. 

به طور کلی بهتر است بدانید که برای انجام رنگ و مش از نوعی کلاه استفاده می شود. این کلاه باعث ایجاد لایت های در مو خواهد شد. برای این کار ابتدا باید کلاه مخصوص رنگ و مش را بر روی سر خود قرار دهید. سپس قسمت های از مو که می خواهید تارهای تیره یا روشن داشته باشد با استفاده از قلاب مخصوص از طریق سوراخ های که بر روی کلاه وجود دارد خارج می شود. البته ضخامت تار هایی که از این سوراخ ها خارج می شود به سلیقه فرد بستگی دارد. این نوع رنگ و مش معمولاً به لایت کلاهی شناخته می شود و در بین ایرانیان رواج بسیار زیادی داشته است.

البته بهتر است بدانید که در رنگ و مش با کلاه شما می توانید تارهای انتخاب شده را به شکل سوزنی دکلره نمایید تا باعث ایجاد نوعی هایلایت گردد. در واقع زمانی که از موهایی با رنگ‌ روشن ‌تر یا حتی دکلره ایجاد شود به آن هایلایت مو گفته می‌ شود. اما در رنگ و مش شما می توانید حتی زمینه موها را روشن تر و تارهایی که از کلاه خارج می شود را تیره تر کنید یا برعکس. بنابراین بهتر است این دو را با یکدیگر اشتباه نگیرید. اما در هر حال در انجام لایت کلاهی قسمت هایی از موها به صورت پراکنده تیره یا حتی روشن تر دیده خواهد شد. 

انجام مش به کمک فویل: 

یکی از بهترین روش های رنگ و مش که امروزه مورد استفاده قرار می گیرد به وسیله فویل انجام خواهد شد. جالب است بدانید که امروزه رنگ و مش  با فویل طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است.

در واقع این روش از رنگ و مش دارای مزایای زیادی می باشد. از جمله این مزایا می توان به تفکیک کردن موهایی که قرار است رنگ گردند و موهایی که قرار است مش شوند اشاره کرد. یعنی این که برای انجام آن ابتدا باید موها را به دو قسمت تقسیم بندی نمایید. سپس موها را بر روی فویل قرار داده و بعد از آن هر قسمت از موها را به رنگ مورد نظر آغشته نمایید. در نهایت بهتر است این نکته را بدانید که  استفاده از فویل برای رنگ و مش به این دلیل طرفداران زیادی پیدا کرده است که باعث ایجاد نظم و زیبایی فوق العاده ‌ای در موها می شود. علاوه بر آن به دلیل این که می توان از این روش جدید و عالی برای موهای بلند، متوسط و همین طور خیلی بلند استفاده کرد در کل جهان رواج پیدا کرده است. 

ما را در اینستاگرام دنبال کنید

انجام مش به کمک شانه: 

انجام رنگ و مش به کمک شانه را می توان آسان ترین و راحت ترین روش لایت کردن موها دانست. البته این مدل از رنگ و مش برای افرادی که دارای موهای نازک، مجعد یا نرمی هستند مناسب نمی باشد. اما به طور کلی برای انجام آن ابتدا موها به چند دسته جداگانه تقسیم بندی می شوند. سپس باید رنگ را بر روی دندانه های شانه مورد نظر بزنید. پس از آن لایه های تعیین شده را شانه نمایید. دقت داشته باشید که رنگ و مش با شانه باید به گونه ای انجام شود تا همه قسمت های مو شانه کشیده شوند. یک نکته مهم دیگر که باید در این روش به آن دقت داشته باشید آن است که در انجام رنگ و مش به وسیله شانه فاصله یا اندازه ای که دندانه های شانه مورد نظر دارند به نظر شخص بستگی خواهد داشت‌. 

رنگ و مش برای چه کسانی مناسب است؟ 

بعضی از افراد ترجیح می ‌دهند موهای خود را به گونه ای رنگ کنند که قسمت های مختلف آن رنگ یکسانی نداشته باشند. در این زمان آن ها می توانند از رنگ و مش استفاده کنند. به طور کلی امروزه روشن کردن قسمت هایی از مو رواج زیادی پیدا کرده است و این کار محبوبیت زیادی به خصوص در بین دختران جوان داشته است. زیرا برای انجام این کار رنگ بالاتر از ریشه مو زده می شود. علاوه بر آن انجام آن به گونه ای است که باعث می گردد سن ظاهری خانم ها افزایش پیدا نکند. به همین دلیل رنگ و مش را به عنوان یکی از جدیدترین روش ها برای زیباسازی چهره دختران جوان می دانند.

علاوه بر آن افراد مسن نیز می توانند از این روش استفاده کنند. اما ابتدا باید قسمت سفید ریشه موی خود را با کمک یک رنگ تیره پوشش دهند. در نهایت برای قسمت های تعیین شده از رنگ روشن تر استفاده نمایند‌.

از جمله افراد دیگری که می توانند از رنگ و مش استفاده نمایند می توان به افرادی که دارای موهای خیلی بلند، بلند، متوسط و کوتاه هستند اشاره نمود.

همچنین جالب است بدانید این تکنیک به گونه ‌ای انجام می ‌شود که دیگر نیاز نیست هر ماه موهای خود را ترمیم رنگ نمایید‌. زیرا موها دارای رنگ یکدست نخواهند بود. بنابراین اگر ریشه ها نیز رشد کنند تغییرات زیادی ایجاد نخواهد شد. به طور کلی رنگ و مش را می توان مناسب افرادی دانست که به دنبال چهره نچرال و طبیعی هستند. اما در عین حال می ‌خواهند به روز باشند‌. 

برای آشنایی با تکنیک رنگ موی آمبره کلیک کنید: آمبره مو

انواع مش مو: 

جالب است بدانید این موضوع که کدام یک از قسمت های مو دارای رنگ روشن تر یا تیره تر باشد می تواند تعیین کننده هر یک از انواع رنگ و مش باشد. در کل امروزه رنگ و مش به صورت های مختلفی توسط آرایشگران انجام می ‌شود که در زیر چند مورد از پرطرفدارترین آن ها را برای شما بیان کرده ایم. 

رنگ و مش هایلایت: 

در این مدل رنگ و مش نیاز است تا قسمت های تعیین شده از مو با کمک رنگ روشن تر رنگ گردند. در نتیجه زمینه موها دارای رنگ تیره خواهند شد و قسمت های تعیین شده دارای رنگ روشن تری خواهند بود. البته دقت داشته باشید که اختلاف رنگ در بین زمینه و همچنین تارهای انتخاب شده به گونه ای نمی باشد که جلوه ای نامتعارف ایجاد نماید. به طور کلی افرادی که می خواهند بر روی موهای تیره رنگ خود تار های رنگی روشن تری داشته باشند می ‌توانند از رنگ و مش هایلایت استفاده نمایند. جالب است بدانید که در این روش موهای شما به گونه ای رنگ خواهند شد که حدود دو یا سه درجه روشن تر از رنگ اصلی مو ها گردند. همچنین به دلیل این که در این روش نیازی به رنگ کردن کل موها وجود ندارد، پس احتمال آسیب دیدن موها نیز کاهش پیدا می کند. 

رنگ و مش سوزنی: 

رنگ و مش سوزنی را می ‌توان نوعی لایت کردن مو دانست که با استفاده از یک کلاه مخصوص یا دکلره انجام می شود. بهتر است بدانید به دلیل این که برای این روش از کلاه استفاده می شود، مواد دکلره به قسمت ریشه های مو زده نخواهد شد و مو ها آسیبی نخواهند دید.

به طور کلی برای رنگ و مش سوزنی ابتدا باید موها تمیز شوند. سپس کلاه بر روی سر گذاشته شده و موها را با استفاده از قلاب به بیرون بکشید. پس از اتمام کار موها را شانه بزنید. سپس با استفاده از ترکیب اکسیدان و پودر دکلره موها را دکلره نمایید. دقت داشته باشید که رنگ و مش سوزنی معمولا برای افرادی که دارای موهای کوتاه هستند مناسب می باشد. همچنین شما می‌ توانید میزان لایت کردن مو ها را تعیین نمایید. زیرا بعضی از افراد ترجیح می ‌دهند که حجم زیادی از موهای خود را لایت نمایند. اما بعضی دیگر هستند که می ‌خواهند حجم کمی از موهایشان را لایت کنند. 

رنگ و مش لولایت: 

یکی دیگر از انواع رنگ و مش را می توان نوع لولایت دانست. در این تکنیک معمولاً زمینه موها نسبت به تارهایی که قرار است در بین آن ها قرار بگیرد روشن تر می باشد. یعنی در رنگ و مش لولایت تارهای انتخاب شده دارای رنگ تیره تری خواهند بود. به طوری که این تارها حدود دو یا سه درجه نسبت به رنگ زمینه موها تیره ‌تر خواهند شد. انجام چنین کاری باعث خواهد شد تا موها عمق بیشتری پیدا کنند. در نتیجه اگر دارای موهای بلوند یا روشنی هستید و به دنبال راهی هستند تا میزان روشنی موها کمتر گردد بهتر است از رنگ و مش لولایت استفاده کنید و با افزایش تعداد تارهای موی تیره حالت زیباتری ایجاد نمایید. 

رنگ و مش فریزینگ: 

مدل فریزینگ نیز از جمله دیگر مدل های انواع رنگ و مش می باشد که برای افرادی که می خواهند موهای خود را کاملاً روشن یا حتی کاملاً تیره کنند مناسب خواهد بود. به طور کلی رنگ و مش فریزینگ  دارای دو رنگ کاملاً متفاوت است. یعنی این که درجه خلاف آن ها بسیار زیاد می باشد. مثلا افرادی که دارای موهای مشکی هستند می ‌توانند برای قسمت های تعیین شده از رنگ بلوند استفاده کنند. در واقع اختلاف رنگ در مش فریزینگ باید حدود ۸ تا ۹ درجه در نظر گرفته شود. این اختلاف باعث‌ خواهد شد تا موهای شما عمق بسیار زیادی پیدا کند. 

تفاوت رنگ و مش با هایلایت: 

در روش هایی مانند رنگ و مش یا هایلایت تلاش خواهد شد تا بین رنگ پس زمینه موها و همچنین قسمتی از تارهای مو که به صورت مجدد رنگ می شود تفاوتی وجود داشته باشد. حال بهتر است بدانید زمانی که قسمت پس زمینه از قسمت های مشخص شده تیره تر باشد آن را هایلایت می نامند. اما در مدل مش کردن موها این امکان نیز وجود خواهد داشت که پس زمینه روشن و تارهایی که انتخاب نموده اید، تیره تر باشند.

علاوه بر این موارد دقت داشته باشید که برای انجام رنگ و مش باید حتما از روش دکلره استفاده نمایید‌. اما در روش هایلایت کردن نیازی به استفاده از دکلره نیست. به همین دلیل به آن رنگ موی بدون دکلره نیز گفته می ‌شود. از دیگر تفاوت ‌هایی که رنگ و مش و هایلایت با یکدیگر دارند می توان به میزان تفاوت در رنگ مو های پایه و همچنین رنگ تارهای انتخاب شده اشاره کرد. در واقع در روش هایلایت تفاوت این رنگ ها بین ۳ تا ۴ درجه می باشد. در صورتی که تفاوت این رنگ ‌ها در مدل رنگ و مش می‌ تواند بیش تر و حدود ۶ تا ۷ درجه نیز باشد.

نمونه کارهای قدیمی رنگ و مش

سوالات متداول رنگ و مش

معمولا عواملی مانند بلندی و کوتاهی، حالت یا حتی رنگ بندی مو ها می تواند تاثیر زیادی در زیبایی و همین طور جذابیت شخص داشته باشد. در این میان رنگ کردن موها بخصوص رنگ و مش نیاز به تخصص بیشتری دارد. زیرا تنها یک اشتباه کوچک در چگونگی انجام آن یا حتی استفاده از مواد بی کیفیت می ‌تواند باعث عدم رضایت مشتری و عدم جذابیت رنگ موها گردد.

همان طور که گفته شد برای انجام رنگ و مش از روش های مختلفی استفاده می شود. اما تمام این تکنیک ها باعث می گردند تا پس از رنگ کردن موها قسمتی از تارهای جدا شده مو تیره تر یا روشن تر از بقیه قسمت ها دیده شوند. چگونگی انجام روش های رنگ و مش را در زیر بیان کرده ایم. 

معمولا انجام رنگ و مش با استفاده از کلاه مخصوص برای افرادی که دارای موهای کوتاه یا متوسطی هستند یا حتی افرادی که دارای موهای نرم لطیف می باشند گزینه مناسبی به شمار می آید. زیرا برای انجام آن از نوعی قلاب مخصوص نیز استفاده می‌ شود. یعنی موها با کمک قلاب از داخل کلاه خارج می گردند. بنابراین وجود موهای بلند یا حتی موهای وز شده می تواند باعث ایجاد درد بسیار زیادی برای فرد گردد

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

عضویت در خبرنامه
جهت اطلاع از رویدادهای جدید، لطفاً ایمیل خود را وارد نمایید

اولویت ما کیفیت ، ارایه خدمات، توجه به سلیقه و حس و حال خوب شما مشتریان عزیز می باشد.
ارتباط با ما
شعبه ستاری